Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Scrapträsket 2

Tack för alla snälla kommentarer i min gästbok!
    Har lagt upp lite fler sidor, ber om ursäkt i förskott för jag tog inte bilderna så bra, upptäckte jag, var lite trött här... Lite snett och vinnt blev det...

Upptäckte när jag började göra julsidor att jag inte hade mer rött cardstock! Men kunde inte hålla mej utan gjorde sidorna ändå, och nu retar jag mej så, att jag inte kunde vänta, hade blivit bättre med röda "mats" på... Kunde ju ha gjort på datorn kom jag på innan jag skrev ut dem! Vad su man blir när man kommer på i efterhand vad man skulle gjort...

Har just hört om detta med cardstock med struktur på, bazzilz, antar att linne struktur är fint, vad mer kan ni rekommendera som prövat det?

• malin ulrika

Skumpis!
    Gud vad fina!
    Vilket jobb!
    Hur har du gjort bokstäverna i t.ex. "mums"?

• malin ulrika

Ny dubbel LO i galleriet!
    Djuren är lite 3D fast det syns inte på bilden...
    (Scannade brickor från spelet, och klippte ut, och fäste med tejpkuddar, så de står ut lite...)

Försökte mej på "ink" också, liquid chalk kallas det också tror jag. Svårt att få det bra, tycker jag, hur applicerar ni det?

Färgerna är kanske lite "tjejiga" men men, det blir ju så tråkigt att bara hålla på med blått och grönt och brunt bara för att man har killar!

• malin ulrika

dramaqueen,
    jag tar gärna emot tips om var man kan få tag på den från USA!

• malin ulrika

...jag har också kollat på Quick cutz, men som sagt man vill ju veta om de är bra? "Kommer de ut" lätt ur stansen? Har ett par skitbilliga stansar från dollaraffären, och där fastnar lätt det man stansat ut, liksom...

• malin ulrika

Carolina1979,
    förresten så finns det ett typsnitt som ser ut precis som om man skrivit med DYMO. Om du har dator och skrivare kan du då skriva ut remsor som du sen klipper till... Fast det ser ju bara ut som om det vore lite "3D" det står ju liksom inte ut på riktigt...

Har inte länken just här nu, måste leta upp den, om du är intresserad...

• malin ulrika

Ett par LO's till i galleriet!
    Rätt nöjd med den senaste, även om dekorationerna så att säga har noll att göra med själva bilderna... Blev i alla fall inte så mycket raka klipp som jag brukar gra!

• malin ulrika

Loppan79
    Vilka fina!
    Vad glad hon kommer att bli!
    Och vad duktig hela din familj är på att scrappa!

• malin ulrika

Blommig:
    vad fin, vilken rolig ide!

• malin ulrika

Fnyz,
    hej hej,
    nej jag scrappar!

Håller på med midsommar sida... Klar snart...
    Jag var inne på dafont förut, vad mycket roliga fonter de har, var tvungen att ta bort några på min dator för att få plats med nya!

Svar på tråden Scrapträsket 2