3-dagars feber
Hej! Jag undrar om 3-dagars feber är något som barn kan få fler gånger eller om det är en sån barnsjukdom som bara kommer en gång? Tack på förhand!
Hej! Jag undrar om 3-dagars feber är något som barn kan få fler gånger eller om det är en sån barnsjukdom som bara kommer en gång? Tack på förhand!
Läste lite på internet ang 3 dag febern men kan inte hitta något 100% igt svar på din fråga..
Vad jag har hört så får man den bara en gång,,men kan ha fel..puffar lite i tråden så kanske någon annan har svaret...
Tackar för ditt svar! Puffar oxå för fler svar!!!
Är det någon som vet om man kan få 3-dagars feber fler än en gång??
I min läkarbok står det att man bara får tredagarsfebern en gång och sen är man imun. Men som med allt annat kan det ju alltid finnas undantag. Om ditt barn har hög feber och du är orolig ring sjukvårdsupplysningen.
Jag är inte det minsta orolig, bara min svägerska som undrarde för då kunde dom lika gärna komma till oss. Min dotter har inte fått det än men hon har blivit exponerad för det. Fast vi var utomhus så min bvc sköterska trodde inte att vi skulle bli smittade. Vi får se, får hon det nu är det ju bara bra så slipper vi det sen när hon börjat på dagis.