• For ever

Ni med långt hår hur ofta klipper ni er ?

Jag håller på och sparar till långt hår och det är omöjligt jag klipper mig ca var fjärde månad och då säger jag att jag sparar till långt att dom får ta lite på håret. Klippte mig idag och sen när hon var färdig säger hon upps det blev ca 4 cm kortare att det var så slitet. Hur kan det vara så slitet på ca 4 månader och nu sitter jag här med kortare hår och jag lär aldrig få långt när dom klipper så mycket varje gång att dom inte respekterar vad man säger

• Svar på tråden Ni med långt hår hur ofta klipper ni er ?
  • ebben

jag klipper BARA nån cm! o ca 3 ggr/år! mitt hår slits väldigt LITE? men jag fönar det sällan o håller på..........

• Silverflarn

Var 10:e vecka. Men nu sist tog hon för mycket...grr...

• Orion Mardi

Ett par cm varannan månad....

• ebben

shit vad ni klipper er "ofta"!!!!

• Äppelpaj

Var tolvte vecka. Det låter bättre än var tredje månad.

• baby71

klipper 4-5 cm ca var fjärde månad, mitt växer som ogräs. Nu är det ju så att vissa hårtyper slits lättare och mer och växer mer eeler mindre. Min kompis försökte i många år att få långt hår men inget hjälpte, klippning eller ingen klippning mitt däremot blev långt på kort tid (något år).
    Lycka till!

• Trossens mamma

sällan.... 2 ggr per år typ eller så.... förut klippte jag mej 4-5 ggr per år.

*Stolt mamma och Ålänning*
  • garin

Håller väl inte på att "spara" till långt direkt, har mest kvar samma längd hela tiden. Klipper kanske 3cm varannan månad..

• Pockadockan

min mamma toppar mitt hår då och då. Är det inte var 6-8de vecka frisörerna säger? Hur som helst så kanske det blir en gång varannan månad som hon tar en liten bit för att det inte ska hinna bli slitet.

När jag ska klippa frisyr går jag såklart till frisör

Svar på tråden Ni med långt hår hur ofta klipper ni er ?