• For ever

Ni med långt hår hur ofta klipper ni er ?

Jag håller på och sparar till långt hår och det är omöjligt jag klipper mig ca var fjärde månad och då säger jag att jag sparar till långt att dom får ta lite på håret. Klippte mig idag och sen när hon var färdig säger hon upps det blev ca 4 cm kortare att det var så slitet. Hur kan det vara så slitet på ca 4 månader och nu sitter jag här med kortare hår och jag lär aldrig få långt när dom klipper så mycket varje gång att dom inte respekterar vad man säger

• Svar på tråden Ni med långt hår hur ofta klipper ni er ?
  • reserverad

Nar jag bodde i Sverige var jag duktig och klippte jag mig varannan manad och fick aldrig langre har an till skulderbladen nanting. Sen flyttade jag utomlands och kunde inte klippa mig ofta alls och vips sa hade jag langt har! Det gar till midjan ungefar nu. Sa mitt tips ar att inte klippa dig mer an 2 ganger per ar kanske for annars klipper de ju hela tiden bort det lilla man lyckas spara! Lycka till!

• For ever

Silentwings ja håller med dig dom klipper bort det lilla som har lyckats växa ut. Jga ska göra slingor på fredag och kände att det vore bra att klippa sig innan. Men nu tänker jag vänta länge innan jag klipper mig och nästa gång kommer jag säga att förra gången kliptes det alldeles för mycket. Tack för era svar !

• Domicha

jag har långt hår, klipper mig väldigt sällan, 2-3 ggr om året kanske.Utöver det så sköter jag mitt hår noga för att hålla det fint.

• nämenhej

Har inte klippt mej pa over ett ar nu....

• Majblomma12

Max två gånger om året. Sist kapade jag två decimeter, så nu lär det dröja igen.

Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • milimina

var 3-4 månad, men det är för att jag tonar det samtidigt och ser hemsk ut om det går längre tid emellan mitt hår slits nästan inte alls så frisören klipper kanske 1-1½cm varje gång, men det växer mycket fortare än så, lite drygt 1cm i månaden. så det blir stadigt längre.

alla har ju olika hår dock och kanske har du helt enkelt ett som slits så mycket att du måste klippa en så lång bit? om du vill slita så lite på håret som möjligt så ska du göra inpackning varje vecka och låta bli att använda fön och andra värmeverktyg, det sliter enormt.

• Marlean

Hur håller ni som inte klipper er så ofta håret i bra skick då? Mitt slits jättefort! (Måste tyvärr sätta upp det på jobbet)

• Omorfia

Max 1 gg/år. Jag ids inte mer.. Jag fönar aldrig håret, har nästan aldrig någon skit i det och använder inpackningar ibland. Det balsam som kommer med hårfärgningsförpackningar är hur bra som helst. Nu färgar jag inte håret längre så jag måste hitta något bra balsam..

Frisörer vill att man ska klippa håret ofta - det är deras affärsidé. Sen om man har en frisyr som ska se ut på ett visst sätt måste man klippa sig om man vill att den ska hålla sig. Har man långt hår spelar det nemas roll.

• milimina

marlean,

jag sätter också nästan alltid upp håret, men det slits mer av fönande och värmestyling än av snoddar. köp en bra snabbinpackning och bra schampoo/balsam hos frisör, det är också skonsammare mot håret. loreal professional har en bra inpackning som kallas gelemask och den ska bara vara i 1 min så den är lätt att komma ihåg, inte speciellt dyr heller
    jag fönar/stylar sällan håret och när jag gör det har jag massor av skyddande produkter i för att inte slita så mycket på det. jag skulle egentligen bara behöva klippa topparna två ggr per år, så lite slits det.

• Ängel1982

jag klipper mig en gång i månaden (lite mer sällan nu när man har mindre tid dock,)annars blir det ju slitet så det var ju inte konstigt att frisören tog mer, toppa dig oftare än var fjärde månad.

• Monstermamman

Jag har rätt bra kvalité på mitt hår så det räcker bra med att klippa det två gånger per år.
    Nu har jag dock skaffat pannlugg så nu måste jag gå oftare, typ var tredje månad men då brukar jag inte klippa längderna varje gång utan bara luggen.

• MARIA99

varannan- var tredje månad klipper jag mej. Mitt hår slits inte så lätt enligt frisören min, har tjockt hår med bra kvalité.
    Klipper bara 1 cm eller 2 när jag klipper oftast. Försöker att inte ha uppsatt hår så ofta då snoddarna kan slita ..+ fönar ej håret.

• bipsiebop

klipper väldigt sällan... genomsnitt kanske jag toppar det 3 ggr / år. Har inte varit till en frisör sen 2001 tycker själv att det är lite väl slitet i topparna just nu - väntar på effekten av amning.
    Använder inpackning ca en gång i veckan, fönar i stort sett aldrig, har oftast flätat, använder toning i vårdande syfte några ggr/ år och håret det bara växer

• Matilda07 och Moa08

jag klipper mig ungefär varannan till var tredje månad, då hinner inte håret bli så slitet och frisören behöver inte ta så mycket!

• Elnah

INANN då jag hade långthår klippte jag det var 3:e månad själv! men sen var man dum och klippte av allt för jag orkade inte med det långa :P

Svar på tråden Ni med långt hår hur ofta klipper ni er ?