• My Lovely Little Lumps

fp lägsta sjukpenning nivå dagarna

assåd et är ju 60 kr om dagen dom 90 dagarna.

det blir typ 1800 i månaden.
    dras det skatt på dessa pengarna med?
    då blir det ju bara 594 kr

♡Min familj♡
  • Svar på tråden fp lägsta sjukpenning nivå dagarna
  • Änglatuss

jag får den lägsta betalningen
    tar ut 5 dagar av 7, får ut ca 2900 kr! då är skatten avdragen!

• My Lovely Little Lumps

men är inte lägsta nivån 60 kr om dagen?

♡Min familj♡
  • Novus

Nej, dte är garantidagarna osm är 60 kr om dagen men ska höjas till 180 kr för de som är födda efter 1 juli i år.
    Lägstanivån är 180 kr/dag

• My Lovely Little Lumps

Novus men då får jag bara 60 kr då?
    pratade med fk förut o dom sa att jag har 90 dagar med bara 60 kr om dagen.

♡Min familj♡
  • MSI

Under 390 dagar är föräldrapenningen lägst 180 kronor per dag (grundnivå) eller 80 procent av SGI delad med 365. Under 90 dagar är föräldrapenningen 60 kronor per dag. Ersättningen kallas lägstanivå och är densamma för alla.

• Änglatuss

när har man lägsta nivån?

är inte så haj på de där med fp, får pengar och ser glad ut...

• My Lovely Little Lumps
    MSI skrev 2006-06-13 16:11:48 följande:
    Under 390 dagar är föräldrapenningen lägst 180 kronor per dag (grundnivå) eller 80 procent av SGI delad med 365. Under 90 dagar är föräldrapenningen 60 kronor per dag. Ersättningen kallas lägstanivå och är densamma för alla.
    jo men frågan är ju är det skatt på dom pengarna med man måste betala för då får man ju bara ut knappt 600 kr
    ♡Min familj♡
  • Novus

Har du tagit ut alla andra dagar innan då? För om du bara har dem kvar ohc har barn nu så får du ta det ja. Ett tips är att kombinera fulla dagar med dessa dagar.

7 dagar i veckan bör ju ge ca 1300 ungefär i månaden efter skatt (och då drog jag ca 31% i skatt)

• HumDis
    My Lovely Little Lumps skrev 2006-06-13 16:13:07 följande:
    MSI skrev 2006-06-13 16:11:48 följande: Under 390 dagar är föräldrapenningen lägst 180 kronor per dag (grundnivå) eller 80 procent av SGI delad med 365. Under 90 dagar är föräldrapenningen 60 kronor per dag. Ersättningen kallas lägstanivå och är densamma för alla. jo men frågan är ju är det skatt på dom pengarna med man måste betala för då får man ju bara ut knappt 600 kr ♡Min familj♡
    Nej, man får ut ca 1200 kr av dem. Vi har inte 65% skatt i Sverige.
    / HumDis
Svar på tråden fp lägsta sjukpenning nivå dagarna