• Kärleksbarn

Pergotime

Hej!

Jag har en fråga som rör kring det här med att äta Pergotime.

Jag och min sambo har försökt att få barn i över 2 år nu. Vi har en dotter på 3 år och försöker att få till ett syskon. Har genomgått utredning och hittills har allt varit bra med båda oss de kan inte hitta fel på oss. Självklart känns det bra men varför lyckas vi aldrig?

Nu till min fråga:

Har ni lyckats bli gravida på första Pergokuren trots regelbunden mens och ägglossning???

Jag har nu fått Pergo utskrivet men bara för att prova det 1 gång och se o det hjälper.

Kram

• Svar på tråden Pergotime
  • Kärleksbarn

MELIM

Tack det känns hoppfullt!
    Tro mig vi HAR lagt det där med barn på hyllan vi har provat nästan allt!! Vi pkanerade bröllop tom. bara för att det skulle bli barn kanske om vi la fokus på annat men icke sa nicke

Nu hoppas vi enormt på att Pergokuren ska ge resultat!

Min läkare tyckte jag kunde pröva dem och se, om vi inte lyckats bli med barn under sommaren så skulle jag komma tillbaka till honom och göra en spolning av äggledarna eller göra en grundlig genomgång av min mencykel och se om jag har ägglossning.

Jag tvivlar inte på att vi inte kan få barn v har ju ETT!

men att det skulle ta sån tid kunde man bara drömma om.

Undrar igen;

När började du äta Pergo i din menscykel?
    När får man ha sex?? Ska man undvika sex under någon period under kuren???

Läkaren har inte sagt nått när vi mailade. Antar att det bara är följa instruktionerna på pappret i tablettasken eller??

Kram

• Kärleksbarn

Melim:

Vad fick du för symptom av tabletterna?? Mådde du bra?? men du åt bara 4 st tabletter per kur el??
    Märkte du när du blev gravid sen eller??

Kram

• Kärleksbarn

Hej Loppan!

Hur går en insemination till?? Var hans sperma dålig??
    För det är väl då man inseminerar eller??

Jag hoppas att det sätter fart på min kropp nu! Jag vill ju så gärna bli gravid igen...

Svar på tråden Pergotime