• Lealic

En ANDRA arbetsintervju?

Hej

Idag fick jag ett glädjande besked om att jag är välkommen på en andra intervju för det jobb jag sökt.

Men vad sägs under en andra intervju egentligen? Vad bör jag förbereda mig på denna gång? Det enda jag vet är att jag kommer träffa ytterligare en medarbetare och ska gå en rundvisning i lokalerna där de sitter.

Är det som en "repris" av den första intervjun eller vad?

tacksam för snabba svar

Nervösa Jenny

• Svar på tråden En ANDRA arbetsintervju?
  • Norpan666

Jobbade med anställningar och när jag kallade till andra intervjuer var det för att sorteta ut folket, men får man komma på andra intervju ligger man bra till. Som arbetsgivare lägger man inte mer tid på dig om du inte verkar vara något att satsa på. Kan vara så att det står mellan dig och nån till och det bara finns en plats tex. Du ska bara vara sig själv och sååå positiv!! Lycka till!!

• Lealic

Tack - det var glädjande att höra.

Ja jag ser fram emot det...hoppas så innerligt att detta jobb blir mitt. Positiv är precis vad jag är!

MVH Jenny

• Norpan666

Fortsätt vara positiv så ser förhoppningsvis arbetsgivaren rätt igenom dig. Det är svårt att fuska sig till det där lilla extra, men med ett "vårdat yttre" på intervju och ett jädrans bra humör står du högt upp!!!!

Svar på tråden En ANDRA arbetsintervju?