• Vinga

Kul sätt att ge bort pengar i present!?

Finns det nån som har några bra/roliga idéer på hur man kan ge bort pengar i present?!

Min pappa fyller jämnt snart och han ska få pengar av hela familjen - han är en kräsen man, bäst att han får köpa sin grej själv
    Men att ge sedlar i ett grattiskort känns inte alls kul!

Förra gången han fyllde jämnt fick han några tusen kronor inväxlat i 10-kronorsmynt, så den grejen har vi redan kört med.

Tacksam för förslag!

• Svar på tråden Kul sätt att ge bort pengar i present!?
  • AnnaKlara

Min syster och jag fick alltid pengarna inslagna, i ett förvillande paket...inte så jättekul kanske, men man visste i alla fall inte vad det var.

• AasaC

När vi gifte oss, så fick vi ett penga-träd av pappa och hans fru. De hade satt ett litet träd i en blomkruka och dekorerat fint och så hade de satt fast sedlar lite här och var (med klädnypor, tror jag). Det tyckte jag var rätt kul.

• ashera

Göm pengar i hela huset och rita ett skattkarta

• Vinga

Tack, det är bra förslag

Ska höra med mamma o syrrorna få se vad de tycker!

• Strawbaby

Min mormor brukar göra följande:

Köp ett makaronpaket och öppna det försiktigt i botten, häll ut makaronerna. Sätt pengar och eller godis på ett rött band. Ställ paketet som nu är tomt upp och ner och lägg i ena ändan med pengasnöret i botten på paketet. Fyll på med lite makaroner, släpp ner lite av bandet, fyll på med lite fler makaroner osv. Tillsist limmar du igen botten. Då ser det ut som ett oöppnat makaronpaket.

Den som får presenten brukar först bli chockad, kul med ett pastapaket...och så öppnar de paketet och så hittar de en kola fäst på ett band, så börjar de dra i bandet och upp kommer både pengar och godis.

Alla som fått detta har varit nöjda och tyckt att det varit finurligt.

Lycka till!!

• mitt nya liv

Min morfar ramade in en 1000-lapp till mormor när hon fyllde kanske 60 år eller så. Givetvis glas över och ordentligt fastsatt ram

• lurv

Vi gav bort 1500:- till en kompis för några år sedan i enbart småpengar. Växlade in alltihop i 0,50,1 och 5kronor. Lade alltihop i en bigpacklåda och slog sedan in den i flera kartonger, var och i presentpapper.

• Aquariana

Min kära skämsamme far han tog en aladinask, skar en liten skåra i ena kanten i omslagsplasten och stoppade in pengarna under locket på asken. Det syntes inte att den var öppnad, en kul överaskning det. Både choklad och pängar!

• malinmys

I en blomkruka med en gurk/godisblomma eller kaktus?

Svar på tråden Kul sätt att ge bort pengar i present!?