• Kalimera

gravid trots låg temp?

Godmorgon! Hoppas att någon kan hjälpa mig. Är det omöjligt att vara gravid om man har låg temperatur?

• Svar på tråden gravid trots låg temp?
  • LindaLii

Tempen stiger vid ÄL och ligger sen högt fram till BIM (hur mkt den stiger är individuellt men ca 0.3-1 grad) Om du är gravid sjunker inte tempen, om du inte är gravid börjar den gå ner runt BIM för att sedan sjunka ner till ditt normala dagarna efter...

v34.... snart så!!!
  • höna böna

aha.. okej..
    börjar bli lite nojjig att jag är gravid.. min yngsta är 7 mån och har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen men har ju i och för sig ätit minipiller..
    men nu så får jag lätrt yrsel, mår illa och kollade tempen nu.. 37,1 brukar ha 36,3-36-6..
    men men mina 2 barn hade jag aldrig några symtom förutom att mensen uteblev..
    så jag vet inte..

• höna böna

aha.. okej..
    börjar bli lite nojjig att jag är gravid.. min yngsta är 7 mån och har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen men har ju i och för sig ätit minipiller..
    men nu så får jag lätrt yrsel, mår illa och kollade tempen nu.. 37,1 brukar ha 36,3-36-6..
    men men mina 2 barn hade jag aldrig några symtom förutom att mensen uteblev..
    så jag vet inte..

• Kalimera

jag ska vänta med att testa, vi får se vad som händer! Tack för all hjälp LindaLii & lycka till!

• MindotterIsadora

HUr "varmt" ska det vara om man är gravid? O hur tar ni reda på hur det står till? Tempen eller?

• Elle 02

Min temp har inte gått ner och jag är på bim +6 !!! Låter spännande ju...

• MindotterIsadora

Hur varmt ska det vara om man är gravid ? ?? HJÄÄÄLP!!!

• Elle 02

Jag vet inte hur varmt... men min temp har stigit från ca 36,3 till till runt 36,8. Det är ju inte mycket. 0,5 bara men jag har läst om de som hade en temp på 37, 4 grader mot 36,5 normalt som var gravida...

• corax

Elle 02, det låter lovande

MindotterIsadora, det är omöjligt att svara på utan att veta vad du har för normaltemperatur, tyvärr. Jag brukar ha ca 36.0-36.4 innan ÄL och 36.4-36.7 efter ÄL. När jag blev gravid gick den upp till 36.9 precis efter BIM. Men det går inte att säga att man är gravid bara för att man har 36.9. En del har det som bastemperatur före ÄL.

• Elle 02

Corax: Ja, visst göt det?! Ska testa i morgonbitti. Hoppas bara inte att det är kroppen som spelar mig ett spratt... Hur går det för dig?

• corax

Min temp var 36.5 i morse, 36.1 igår, så jag tror jag hade ÄL igår även om det eg. är lite för tidigt att säga. Det är vårt andra försök efter mf, BIM den 27:e. Hoppas!! Håller tummarna för dig!

• Elle 02

Corax: Och jag för dig

Så nu är det bara till att mysa på...

Svar på tråden gravid trots låg temp?