• Leos och Vincents mamma

Hoppa över en mens med p-piller,hur gör man då?

Hur gör man om man vill hoppa över mensen en gång när man äter p-piller?
    Man fortsätter bara på nästa karta då istället för att äta sockerpillrena va?
    När jag har tagit sista riktiga pillret så fortsätter jag på nästa karta,är det så man gör?

Väldigt tacksam för svar.

Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • Svar på tråden Hoppa över en mens med p-piller,hur gör man då?
  • Alcarinque

Ja precis. Så har jag gjort ett par gånger och det funkar bra för mej. Praktiskt om man ska iväg på semester eller så

• Phyllis

japp det är så man gör

• Sergei

Det beror nog lite på vad för sorts piller... Men när jag åt trionetta så hoppade man över sockerpillren och började istället att äta på näst sista raden av en ny karta (så ganska många piller går till spillo....)

Så det funkar då,så att inte mensen kommer i alla fall?
    Funkar det så med mina p-piller?
    Äter nu Neovletta.

Jag o min sambo ska nämligen på bröllop om 3 veckor o insåg nu att jag kommer att ha mens då o det är inte så kul för jag får sån himla jobbig mensvärk.

Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • Alcarinque

Ja är det helt vanliga p-piller (inta haft din sort) så bör det väl funka så =)

Men kommer mensen tillbaka som vanligt månaden efter sen?

Vill ju inte att mensen ska börja krångla.

Ingen som kan svara på det??

• Amorella

Jag tror inte jag gjorde så att jag tog en hel ny karta, utan bara t.ex. 7 tabletter från den nya om jag ville skjuta på mensen en vecka. Men jag tror man kan äta hela kartan också. Står det inte? Det ska inte vara några problem med mensen månaden efter i alla fall.

Jag läste på fass hur man ska göra så nu vet jag det.
    Jag bara oroar mig lite att det ska börja krångla med mensen sen om man hoppar över den en gång.
    Jag har aldrig gjort det så jag är lite skeptisk.

• Alcarinque

Hmm, så här har jag gjort:
    Ätit de tre vanliga raderna på karta 1, hoppat över sockerpillerna och gått direk på en ny karta. Ätit de tre första raderna där och sen har mensen kommit precis som vanligt gången efter när jag börjat på sockerpillerna på karta nr.2. Varje gång, och jag har gjort så fler gånger. Hoppas det funkar för dej med nu då =)

• klurifax

Det beror på,
    Har man p-piller med samma hormonnivå alla veckor, hoppar man över ev sockerpiller och tar piller efter behov på nästa karta, om man har tre-fas-piller (med stegrande hormonnivå) ska man efter 3:e veckan hoppa över sockerpillerna och börja på v 3 på nästa karta, annars är inte p-skyddet 100%. Detta svaret fick jag från min gyn.

• klurifax

och mensen kommer när man gör hormonuppehåll... Glöm bara inte att påbörja helt ny karta efter 7 dagars uppehåll!!

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har jag läst på fass nu så nu vet jag hur jag ska gå tillväga med just mina p-piller..
    Tack för era svar

Är bara lite nojig över att mensen inte ska komma igång som den ska sen igen,men enligt er så ska det ju inte vara nån fara så då kör jag bara på
    Inget kul att ha värsta störtblödningen o värsta mensvärken när man ska på bröllop ju.

• Lilla O

När jag har hoppat över har mensen kommit som vanligt nästa gång bara lite mer intensivt.

Svar på tråden Hoppa över en mens med p-piller,hur gör man då?