• Vildblomman

Amning + viktminskning

JAg har en fråga om eran vikt och amning. Ni behöver inte svara om ni inte vill, men om ni vill får ni gärna dela med er.

Min son är i dag 4 veckor gammal, och jag helammar, har gått ner 11 kg. Det känns nästan som om det är för mkt att gå ner så mkt.

hur mkt har ni gått ner av ammningen och hur mkt går/gick ni ner i månaden? Motionerade ni nåt? åt ni nyttigt/bra?

• Svar på tråden Amning + viktminskning
  • Suneboll

Jag gick ner all min gravvikt på 2 mån...17kg var det. Jag helammade o han åt mkt.
    Jag började träna efter 2 mån innan dess var det mest promenader, 1a mån satt jag bara hemma. Åt väl hyfsat nyttigt...men jag åt MASSOR och gör fortfarande, ammar fortfarande vår son som är 13 kg och nu har jag gått ner 5kg till så jag väger mindre än innan jag blev gravid. Jag äter massor av mat, försöker äta hyfsat nyttigt och tränar 3gg/v. Det viktigaste är nog att äta ordentligt så att man själv får i sig kalorier o näring..annars så går man nog inte ner i vikt heller utan kroppen ställer in sig på svält o håller på fettet.
    Jag tycker att det låter rimligt att du gått ner 11kg.
    De flesta jag känner har blivit ordentligt smala av amningen om de har ätit ordentligt o rört sig.

• Danna80

Jag gick ner 12 kg första veckan! nu har jag gått ner 14 kg... vägde 48 kg innan jag blev gravid och gick upp 18 kg under grav...

• Amorella

Jag gick ner 11 kg nästan direkt efter förlossningen och vägde då 8 kg mindre än innan jag blev gravid (jag mådde väldigt illa under graviditeten). Efter ett år ligger jag kvar där. Jag är värlkdens matvrak, älskar kakor och godis och har sällan tid att motionera. Har fått höra av flera att det är amningen som gör att jag inte går upp. Lite farligt är det ändå - någon dag lär jag ju sluta amma...

• Vildblomman

Suneboll: Jag äter oxå hyfsat, inte supernyttigt, försöker åta bra men jag äter inte så mkt, äter nästan mindre än innan, promenrar mest, ska nog inte börja träna pass förens i höst, jag gick bara upp 6 kilo under grav, men jag var övervikigt sedan innan så jag ska väll gå ner runt 25-30 kilo.

• Heranell

Mina gravkilon (12 st) och lite till försvann på 2 veckor, och jag hoppades verkligen att jag skulle bli av med lite bonuskilon under amningen, men icke sa nicke! Iofs så är väl inte mina mat- och motionsvanor de allra bästa heller... det är gott med fika när man går hemma!

• Anna kaffekanna

Jag gick ner mina 11 gravkilon på lite över en vecka efter förlossningen. varje dag jag klev på vågen när jag kommit hem från bb hade jag tappat ytterligare ett kilo. D va rätt jobbigt o påfrestande för kroppen, fick blodsockerfall o blev svimfärdig o skakiga händer.
    D saktade i sen men nu när sonen e fem månader väger jag sex kilo mindre än på inskrivningen o jag äter godis o dyl nästan varenda dag så d e nog amningen som gör det.
    När jag slutar amma händer d väl som med Eddie Murphy i 'The nutty professor' när hans viktnedgångspotion går ur, d säger 'blupp' en gång o så e rumpan bred igen :)

• CarroLager
    Heje..
    Ingen med problemet att inte gå ner nåt alls nästan,,hehe..
    ja ammar fullt men har inte gått ner så värst mycke,,ja som trodde att man skulle gå ner lätt när man ammade, så ja åt som bara den under graviditeten,,gick la upp mellan 10-5 kilo..vet faktiskt inte hur mycke ja har gått ner men man känner ju på kläderna att man inte är där än,har fortfarande hängig mage,,skit tråkigt nu när sommaren kommer..
    men man får väl kämpa på å motionera istället å äta nyttigt..svårt när man har sånt sockersug...

Men ni som har gått ner,de måste vara jätte skönt?
    Ha de bra i den härliga sommarvärmen // kramar Carro
    Cool
  • majmia

Födde min dotter för 4 veckor sen och har gått ner 12 kg. Skönt....men har 13 kg kvar...

Svar på tråden Amning + viktminskning