• Boolli

Present till nybliven mamma?

Hej hej! När som helst så kommer min fina kompis Mia ploppa ut en liten bebbe och jag känner att det är lite löjligt att bara tjacka nåt till den när det är hon som kämpat så länge
    Har någon här nåt bra exempel på vad för present som skulle passa en nybliven mamma?

• Svar på tråden Present till nybliven mamma?
  • Puck76

presentkort på spa-behandlingar, typ massage, fotvård, ansiktsbehandling, kanske tillsammans med barnvakt!?

jag fick jättemycket presentkort när jag fyllde år bara 2månader efter att saga kom, och gud vad skönt det var att få bli bortskämd en stund emellanåt!

• Amorella

Böcker om man gillar att läsa

Presentkort på massage eller ansiktsbehandling (kanske inte att utnyttja första veckorna, men sedan!)

Fikabröd

• Nettis1975

Lite spa-grejer kanske. Lyxiga saker till dusch/badkar. Tvålar, oljor, badsalt och skum. Skrubbhandskar och borstar, hårinpackning, ansiktsmasker och allt vad det finns.

Som nybliven mamma kanske man inte kommer iväg någonstans men kanske kan lyxa till det i duschen någon gång.

Jag fick sådana grejer av mina arbetskamrater.

• Skrinda

Choklad! Svägerskan fyllde år strax efter att tvåan kom och hon fick en stor korg med massa olika choklad och annat smaskens av oss. Toppen när man ammar (om inte bebben visar sig bli prickig av choklad )

• KarJac

Gladast blev jag av godiset... Finns oxå ett presentmamma-kit från Weleda med en massa oljor o allt annat bra när man precis fått barn!!

• Boolli

Ska nog ta o bege mej och tjacka nåt till lillan Bara den kommer snart!!

• Disa jansson

Blommor är alltid mysigt. Kommer ihåg när william kom. Då hade vi blommdr i hela lägenheten.. jätte mysigt. Ett presentkort på storstädning av hus/lägenhetutav dejoch fler kompisar??? Vi hann inte städa på över en månad efter att william kom.. och när vi skulle städa var det riktigt skitigt och jag hade fortfarande väldigt ont i underlivet(klipptes, tog 2 mån att läka ) Massa hemlagad mat att frysa in??

• glammis

gör en stooor smaskig gryta som går att frysa in eller en dubbel sats bröd/matbullar eller sväng förbi med hämtmat!

-från en latmask/matvrak

• TjorveniSkåne

En snygg amningströja?

Svar på tråden Present till nybliven mamma?