dekoratör/visual merch
Finns det några fler här? Jag har jobbat som dekoratör sedan hösten 04. Har tidigare jobbat som dekoratör på Lindex och jobbar nu med det samma på Stadium ( fast tjänsten på Stadium heter Visual merchandiser)
Finns det några fler här? Jag har jobbat som dekoratör sedan hösten 04. Har tidigare jobbat som dekoratör på Lindex och jobbar nu med det samma på Stadium ( fast tjänsten på Stadium heter Visual merchandiser)
Jag har jobbat som dekoratör på JC, innan jag blev butikschef där. Trivs du med ditt jobb?
Ja! det är jättekul! känner att jag ev i framtiden skulle vilja jobba som regionsdekoratör/team merchandise och åka runt till olika butiker och hänga om och fräscha upp.
Hur fungerar det på jC?
Varje butik har sin egen dekoratör som oftast är typ tjej - eller jeansansvarig. Jag jobbade som tjejansvarig & dekoratör i tre år innan jag blev erbjuden jobb som butikschef på JC.
Okej! Har man avsatt tid där till att just sköta dekoratörsbiten då eller?
Nyfikenrosa:Har oxå jobbat som dekoratör på lindex!=) jobbar nu på H&M.
Aha vad skoj... inom vilken region?
NyfikenRosa>> Japp, schemalagt. Som ALDRIG funkade . Trivdes mkt bättre med mitt nya jobb som butikschef.
Haha.. nej det är lite typiskt det där... Jag jobbar Mån-Ons som dekoratör, Tors som säljare och alltid ledig fredagar och som säljare varannan lör+sön. Det är ju inte alltid det fungerar... Man har otrooligt mycket man ska hinna med under den tiden ( vår butik är 900 kvadrat) och är det då mycket kunder etc så blir det knäppt... Du vet säkert hur det är. Man tycker att det är såååååå kul att hänga om en vägg!
Mmm, jag fattar PRECIS! Och när man inte hinner hänga klart hela butiken på en förmiddag så undrar alla "varför det tar såååå låååång tid". Grrr!
Jag skulle kunna tänka mig att jobba som dekoratör igen om jag hade en massa tid att lägga ner på alla väggar, bord m.m... Stå och pilla på detaljer hela dagen liksom !