dekoratör/visual merch
Finns det några fler här? Jag har jobbat som dekoratör sedan hösten 04. Har tidigare jobbat som dekoratör på Lindex och jobbar nu med det samma på Stadium ( fast tjänsten på Stadium heter Visual merchandiser)
Finns det några fler här? Jag har jobbat som dekoratör sedan hösten 04. Har tidigare jobbat som dekoratör på Lindex och jobbar nu med det samma på Stadium ( fast tjänsten på Stadium heter Visual merchandiser)
Ja! det är jättekul! känner att jag ev i framtiden skulle vilja jobba som regionsdekoratör/team merchandise och åka runt till olika butiker och hänga om och fräscha upp.
Hur fungerar det på jC?
Okej! Har man avsatt tid där till att just sköta dekoratörsbiten då eller?
Aha vad skoj... inom vilken region?
Haha.. nej det är lite typiskt det där... Jag jobbar Mån-Ons som dekoratör, Tors som säljare och alltid ledig fredagar och som säljare varannan lör+sön. Det är ju inte alltid det fungerar... Man har otrooligt mycket man ska hinna med under den tiden ( vår butik är 900 kvadrat) och är det då mycket kunder etc så blir det knäppt... Du vet säkert hur det är. Man tycker att det är såååååå kul att hänga om en vägg!
Det är ju det som är kul! Jag håller med... alla andra tycker att man bara lullar runt och gör ingenting! Det kunde jag faktiskt göra på Lindex... pilla med detaljer, där behöver man inte hjälpa kunderna på samma sätt. De kommer till säljarna. Så är det iof på Stadium också men att hjälpa en kund på stadium tar oftast 10 ggr längre än vad det gör på lindex. Just för att det är saker som fotbollskor, snowboards och olika slags vattentålighet på regnjackor. Det krävs en enorm kunskap om allt...
Nej, jag vill INTE jobba som säljare det gjorde jag i 4 år innan jag började på Lindex. Jag tror inte att jag skulle vilja tillbaka dit. Ska jag vidare så får det antingen bli som heltidsdekoratör, dekoratör med många butiker som man åker runt till eller regionsdekoratör... Det är klart att andra företag också intresserar mig, men jag trivs jättebra på Stadium.
Jaha.. vart jobbar hon ? Inredning skulle vara väldigt kul också... men det absoluta drömjobbet är nog att styla inför fotorepotage i inredningstidningar... Rum och så.. Skyltfönster är väldigt kul att göra! Speciellt inför JUL
Vad skoj... har hon flera butiker då eller?
Nela:
Man kan gå en dekoratörsutbildning som finns på flera ställen i landet. Kolla på ams.se
Eller kan man som jag har gjort , börja med att jobba som säljare i butik och visa vad du går för. Lär dig den vägen. De flesta butiker har dekoratörer. Jag hade tur och sökte ett dekoratörsjobb på ett annat företag än det jag jobbade på och så fick jag det.
Skojjigt!
Hur är det att jobba som butikschef då?