Överlycklig!!!
Lite bakgrundsinfo först: maken och jag har försökt få barn i 3,5 års tid, inget har hänt. Vi sökte hjälp på Octaviakliniken i Sthlm för cirka 1 år sedan och knaprat en massa tabletter, tagit en massa prover men inget har fungerat. Det är så att mina stresshormoner har varit för höga som gör så att min mens "uteblir" lite då och då, och att jag inte får någon ägglossning, och att mina äggblåsor (om jag får några) inte blir så stora de måste bli för att jag ska överhuvud taget kunna bli gravid.
För cirka 10 dagar sedan fick jag börja med Puregon injektioner, och jag var på undersökning idag och äntligen hade äggblåsorna tagit fart - läkaren tyckte att det hade gått för fort och att vi kanske borde avvakta, men icke sa jag... Snacka om att bli överlycklig för att "få" normala äggblåsor.
Så nu ska jag bara ta injektionerna i 2 dgr till och sedan Ovitrelle injektion (ägglossningsinjektion) och det är bara sätta igång med att rulla runt i höhalmen fr.o.m idag och cirka 10 dagar framåt.
Can´t wait until my man comes home!!! hihihi
Kanske blev det långdraget sorry för det, men bara att jag har fått normala äggblåsor får mig att bli lycklig - undrar hur lycklig jag blir när jag verkligen blir gravid... :D