Rå kycklingfilé i ugn med matlagninggrädde och...?
Vad smaksätter man med och hur länge ska man ha kycklingfiléerna inne så att de blir klara om man stoppar in dem fryst?
Någon som har något tips på bra smaksättare på grädden?
Vad smaksätter man med och hur länge ska man ha kycklingfiléerna inne så att de blir klara om man stoppar in dem fryst?
Någon som har något tips på bra smaksättare på grädden?
Kan du inte tina dem innan? Jag tror det tar lång tid annars o de riskerar att bli torra. Annars är ju vitlök o olivolja en hit! Lycka till!
Smaksättare på grädden: Kycklingfond, balsamvinäger samt vitlök. (Slå gärna i kycklingfileérna i parmaskinka också)
Svårt att säga tiden, det varierar så från ugn till ugn men ca 30-40 minuter.
Jag skulle också tina dem först. Jag brukar även ge dem en stekyta innan jag kör in dem i ugnen på 200*C i 20 minuter.
Förutom vitlök och olivolja, kanske soltorkade tomater?
Tuvan, jo detr kan jag ju göra. Kände mig bara lite lat så jag ville slänga in dem som de är men inte om de blir torra.
Tack för era receptidéer.
Humdis
Jag har slut på kycklingfond hemma och jag orkar inte gå alla metrarna till affären.
Jag har lite starka såser, typ piripiri såser och chilisåser. Även dijonsenap har jag som man kanske kan göra något med?
Karpet: Ja dijonsenap är ju hur gått som helst till kyckling. Du kan blanda ihop det i en kopp med olivolja, salt o vitlök o pensla kycklingen med titt som tätt. Blir hur mumsigt som helst!
När ska vi komma?
dijonsenap å kyckling i ung är jättegott. fast ha inte i för mycket bara.
va sugen jag blev, älskar dijonsenap. mums!
Vi brukar alltid blanda grädden med en burk med stark taco sås och blanda i lite chilisås och sedan blanda ihop och häll över. in i ungen 200 g i en timma!
Kan man blanda dijonsenapen med matlagningsgrädde också? Det borde väl gå bra? Kanske med lite svartpeppar bara?
Jag har lite svårt att bestämma mig för om jag är sugen på senap eller chili, har ingen aning för tillfället.
tuvan
Fortsätter jag dagen i samma takt som den gått så är du välkommen på middag ungefär år 2036, klarar jag av att stiga ur soffan tidigare så blir det väl runt 19-19.30.
Jag brukar blanda en burk creme fraiche och en matlagningsgrädde och ha i några teskedar med sambal oelek, beroende på hur starkt man vill ha det.
Sen brukar jag snitta kycklingen och ha i lite vitlöksost!!!
In i ugnen ca 35-40 min..
MUMS!!!
Receptet har jag snott av syrran
Karpet: Hoppas det blir jättebra å att du/ni får en mysig kväll!
Smabal olek och ev lite mango chutney! och lite paprika skuren i lagom små bitar! Mums
hur vart de nu då?
Det vart matlagningsgrädde med en Piripiri cooking sauce från Nando's. Vet inte om den finns i Sverige, men gott blev det i alla fall. Kycklingen var klar på bara 20 minuter i ugnen även fast de var halvfrysta.
sweet chilisås!