• Anonym (nykär)

Till er som träffat en ny kille/tjej direkt efter separationen

Hej hej !!!

Jag har nyss avslutat ett långt förhållande och hade så stora planer i mitt liv. Jag skulle vara själv (med sonen) och bara umgås med mina underbara vänner och inte tänka på någon annan än mig eller min son. När jag väl skulle träffa någon så skulle det vara om minst 1 år och han skulle vara äldre och ha bra jobb med mera...och absolut inte på en utekväll på krogen...

Men så bara hände det. Jag var ute med en kompis på stan och drack öl så kom hennes killkompis förbi med sin tjejkompis. Vi hade jätte trevligt och kvällen blev natt och det slank ner mycket under den tiden så jag hann att bli väldigt full. Det slutade med att jag kysstes med den här killen och han fick mitt nr. Dagen efter så skickade han ett mess till mig och det var väl trevligt men kände inte så mycket mer än så. Tills vi började prata samma kväll på msn och jag kände mig bara mer och mer attraherad av honom. På nått konstigt vänster så blev vi helt galna i varann. Han är dessutom yngre än mig (bara 2 år)men vi känner oss jättekära på bara 3 veckor.
    Jag fattar ingenting och funderar mycket på om det är nån slags rebound grej eller vad det kan vara... kan det vara kärlek?? Jag känner mig helt varm så fort jag tänker på honom och blir glad så fort han hör av sig vilket han gör många ggr om dagen. Till saken hör oxå den att det var bara en vecka innan jag träffade honom som jag vart svartsjuk på mitt ex (som jag fortfarande bor ihop med) när han snackade med en tjej. Och nu känner jag så starkt för den här killen men jag är så rädd att det bara ska gå över på en dag liksom... mitt förhållande varade i 6 år, är det verkligen möjligt att man kan få känslor så fort för någon när man precis separerat från någon man älskar???
    Jag hoppas verkligen att det jag och den här killen har håller men tvivlar så på mina egna känslor eftersom att det gick sååå fort allting plus att det var tvärtom mot vad jag hade planerat..
    Ni andra som träffat någon direkt efter en separation...kan ni dela med er om hur det slutade???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-22 12:44:32:

Hej igen !!

Jag har nu träffat den här killen i ca 4 veckor, han e så mysig fortfarande. Omtänksam och så vidare... Jag tycker väldigt mycket om honom. Han vill ju umgås så fort som det finns tid, jag är ju väldigt upptagen och har svårt att komma ifrån för att träffa honom. Jag sa till honom igår att jag absolut inte kommer att vara den som vill träffas 7 dagar i veckan sen när mitt ex har flyttat utan att jag behöver verkligen min egen tid oxå. Jag har liksom levt tillsammams med någon i 6 år varje dag 24 timmar om dygnet och vill verkligen vänta med att få det så igen. Han tog det iallafall jättebra vilket var skönt.
    Nu känner jag att jag har fått lite mer konroll på mina känslor och vill absolut fortsätta att träffa honom då han e hur goo som helst. Däremot kan ja inte säga att jag är kär. Men jag kan absolut bli det så småningom tror jag. Jag har en spärr i mig känner jag... kanske e det för att jag bor med sonens pappa fortfarande (vilket är jobbigt o ja vill att han flyttar snabbt) och kan liksom inte släppa in han ordentligt förens det e klart... fast ja tror att det kanske e så att jag inte vill släppa in honom fullt heller, ja vet inte.... verkligen en röra i hjärnan nu.
    Jag saknar honom när han inte är med mig och det är ju ett bra tecken och jag tycker att det är jättemysigt när vi träffas. Men det är nått som saknas för att ja ska vara kär. wellwell... vi får se vad som händer med allt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-24 14:05:19:
    nee, jag känner att jag verkligen inte vill ha nått förhållande nu... Jag träffar honom gärna o så men det ska vara kravlöst isåfall. Känner verkligen nu att jag behöver bara vara o leva för mig och min son och inte ha nått seriöst. Jag tycker verkligen om honom jättemycket men han vill ha för mycket av mig och det kan jag inte ge...inte just nu... Jag ska prata med honom nu i dagarna om det. Hoppas att vi kommer att fortsätta att träffas o så men kanske inte ha värsta planerna. Snacka om att ja e förvirrad ,tankarna ändras från dag till dag...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 12:08:37:
    Okej ännu en uppdatering..
    Inatt så träffades vi och jag berättade för honom hur jag tänker och känner. Att jag inte vill ha ett förhållande men att vi gärna kan ses lite då och då. Men inga förpliktelser eller krav och så vidare. Han tog det väldigt bra faktiskt.Men det återstår att se hur det utvecklar sig.
    Jag könner mig iallafall lättad över att ha pratat med honom och inte fört honom bakom ljuset. Nu har han ett val att vill han fortsätta att träffa mig så är det på dom vilkoren jag har annars går det tyvärr inte.

• Svar på tråden Till er som träffat en ny kille/tjej direkt efter separationen
  • Chrizty

Jag som du tänkte efter seperationen från yngsta dotterns pappa att jag ville vara själv, jag har inte varit singel på ca 6 år!!
    MEN så var jag ute en kväll 2 månader efter sep och träffade en alldeles underbar kille!
    Ville inte känna som jag började göra men det blev så, han hade också precis kommit ur ett jättejobbigt förhållande och hade själv också bestämt att vara singel läääänge men ingenting ville som vi hade tänkt..*S*..

Vi blev tillsammans så småningom.
    Flyttade ihop.
    Blev gravida.

Nu är det 1 år och 8 månader sen och vi kunde inte ha haft det bättre.
    Är så glad över att vi fann varandra.
    Snart ska vi bli föräldrar och vi är sååå lyckliga!

Chrizty med ♥Miranda 000712♥ & ♥Melissa 040227♥ & bebis nr 3 i magen
  • Anonym (mee too)

Jag lämnade iofs min sambo för en annan men tanken var att jag skulle leva som singel och vi "skulle hålla kontakten"... Ganska omgående började jag bo hos honom (fast jag hade egen lght) och efter 5 mån flyttade vi ihop och nu väntar vi barn nr 2 efter 2,5 år tillsammans!

Det kan ju gå hur som helst men känner ni att det är rätt: satsa!!

Lycka till!

• ElChiquito

TS: Ja det kan vara äkta!!

Jag hade själv gjort slut med en "looser" 3 dagar innan jag träffade min man och min man hade separeat från sin fru 2 veckor tidigare ... å så träffades vi på "krogen" och sen dess har vi varit tillsammans ...

detta var 1999 och vi flyttade till sverige 2000 och vi gifte oss 2001 och 2003 kom barn nr 1 och 2005 kom barn nr 2.

LYCKA TILL!!!

• irrblosset

Visst går det.
    Tror inte det gick en vecka mellan att jag lämnade han som jag trodde var mannen i mitt liv, tills att jag träffade min nuvarande. Vi har varit tillsammans i snart tre år, är gifta och har ett barn tillsammans

• Anonym

Träffade min sambo utomlands, han friade till sitt ex 3 v innan han träffade mig. Det sa bara klick!

• Anonym (nykär)

woow.... nu känner jag mig lite hoppfull faktiskt...kanske är det här på riktigt da. Anledningen att jag tvivlar är ju eftersom att det hände så fort och jag hade ju knappt kommit över mitt ex liksom men det känns så skönt att veta att ni andra har det bra med era män.
    Jag hoppas verkilgen att det här är äkta för han är en sån underbar person och jag vet ju vad för egenskaper som jag absolut inte kan trivas med (som mitt ex hade, nog för vi hade det bra oxå).. Jag har aldrig kännt mig så upp passad eller omhändertagen som jag gör nu.

• Majsan70

Jag separerade från min man i juni och träffade min nya sambo i augusti samma år. Juli året efter så hade vi precis flyttat ihop och fick en dotter. Nu är det i augusti 4 år sedan vi träffades och vi har det hur bra som helst.

Han lämnade sin stad för att flytta ner till mig o mina stora barn.

• kjempejente

Har inte läst hela tråden
    Frågan jag ställer mig är hur ni fungerar rent emotionellt..? Ni som börjar nått nytt igen (även om det verkar gå bra)
    Behöver inte ni läka efter förra förhållandet? Jag har ingen onoff knapp, så för mig tar det alltid minst ett år innan jag är ute på banan igen rent känslomässigt. Önskar ibland att jag var som ni..

• Anonym (nykär)

kjempejente: jag förstår verkilgen hur du tänker...jag tänker likadant igentligen...därför som jag "tvivlar" på mina egna känslor. Jag tycker absolut inte att det är en bra tid punkt att träffa någon ny men nu så råkade det hända och läget är som det är.

• Majsan70

kjempejenta

Jag hade lix inget som skulle läka direkt. Vår relation hade varit avslutad i över 6 månader fast vi försökte starta om på nytt.Visst var jag ledsen, men varför förneka kärleken när den kommer oknackar på dörren? Jag sökte inte efter ett nytt förhållande. Att träffa min nye sambo var fantastiskt och hindrade mig säkerlligen från många funderingar.

Min sambo i sin tur hade varit singel i cirkus ett halvår när vi träffades, och inte heller han hade planer på ett nytt förhållande. Men man lever bara en gång och man bör ta tillvara på det livet.

Svar på tråden Till er som träffat en ny kille/tjej direkt efter separationen