• cateye3

Katten spyr jämt!!!

Jag vet inte vad jag ska göra nu...
    Är det vanligt att vissa katter spyr ofta?
    Jag har 2 katter, 10 månader gamla, varav den ena tycker mycket om att tugga i sig blad från en blomma och sen spy upp det .
    Det sker ganska ofta, och man tycker ju att hon borde förstå att hon spyr om hon tuggar i sig bladen, men hon fortsätter ändå.
    Vill hon spy??

Och idag (nyss) spydde hon upp all mat, bara så där.
    Precis innan vi klev upp imorse hade nån av katterna spytt mat också, men då vet vi inte vilken utav dem det var.
    Den andra kissen spyr väldigt sällan, typ aldrig.

Men vad kan man göra? Eller ska man bara låta henne spy upp bladen? Det verkar ju rensa bra och katter spyr väl för att "de behöver"? Men så ofta..?

• Svar på tråden Katten spyr jämt!!!
  • Monstermamman

Har du avmaskat dom på länge?

• Runguska

När våran katt kräktes planterade vi kattgräs som han fick tugga på och genast blev det bättre. Det låter dock som din katt spyr mer än vår så kanske är det bäst att ringa veterinär!

• emma brolin

vi har också en katt som spydde mycket och hon tuggade på en giftig växt. Håll den borta från växten och se om det blir bättre!

• cateye3

de är innekatter och jag avmaskade dem för första gången för ett par månader sedan...

var köper man kattgräs då?

växten ska inte vara en giftig växt... men det kanske inte spelar nån roll..?
    men varför tuggar hon i sig den så mycket egentligen..?

• Kenzie

Det är nog ingen fara att hon tuggar i sig blad från en blomma och spyr, katter gör så för att rensa magen. Se bara till att det inte är en giftig växt, eller ge katten kattgräs eller ampellilja att tugga på.

• cateye3

Kenzie

men är det vanligt att hon spyr så ofta?
    det kan vara flera gånger i veckan.
    det är bara blad som kommer upp, inget annat, förutom idag när mat kom då..

• Mys m princess

kanske äter dom för snabbt? äter dom torrfoder? dricker för dåligt?

våran spydde rätt friskt ett tag men han gillade sin mat för mycket vi hällde upp i skålen han vräkte nog i sig. Nu delar vi på den rekomenderade dags dosen. Morgon och kväll. och kollar hans vatten flera ggr om dan så det är fräscht.

Han har slutat kräkas

Han får Royal kanin torfodder för inne katter

• cateye3

dom har torrfoder framme jämt, och så får de burkmat på morgon och kväll... jag håller inte riktigt koll på hur de dricker, men jag märker nog mer att den andra katten, som inte spyr, dricker mer.. eller så är det bara en tillfällighet att jag varit i köket just då..

Svar på tråden Katten spyr jämt!!!