• Kalina

Flyttfirma? Nån som vet ungefär vad det kostar att anlita en sån?

Vi ska flytta snart och bara tanken på att packa och flytta allt gör mig trött.
    Nu funderar jag på att ev anlita en flyttfirma som gör det åt oss.
    Vet nån vad ca pris för att anlita en flyttfirma är?
     ( bor i en 3a.)
    Och var det värt pengarna?

• Svar på tråden Flyttfirma? Nån som vet ungefär vad det kostar att anlita en sån?
  • IsaDenVisa

Vi betalade 4500 eller var det nu 5000 för en flytt Umeå-Uppsala. Det var en sparsamt möblerad trea..Men det visade sig ju under flytten att det var en anledning till att de var så billiga..så billiga priser kanske inte är så mycket bättre i slutändan.
    Men det beror också på hur långt ni flyttar. Tror det kan gå på 10 000 om det är en bra flyttfirma.

• Kalina

Vi ska bara flytta några km...

• The Viksan

När jag flyttade inom Eskilstuna, från en 3:a till en annan, så kostade det ca 4000. Då var de 4 gubbar som bar och det tog ca 3-4 timmar totalt.

• Kalina

Det var ungefär så mycket ...runt 5000:- som jag hade trott.
    Tack för era svar.

• Cashew

Är det inte så att de flesta flyttfirmor kräver att få packa ner allt själva för att de ska ersätta om något skulle gå sönder?

• Kalina

Cashew:
    Just vad jag hört också.
    Åh! Det skulle vara så skönt att slippa packandet och släpandet,hyra släpkärra osv.
    Men...är det värt ca 5000:- ?
    Det är mitt dilemma

• Cashew

Men för 5000:- så flyttar de väl bara grejorna De måste väl kosta mycket mer om de ska packa också. Beror ju givetvis på hur mycket grejer man har, men 5000:- tycker jag låter billigt för packning och flytt.

• Cashew

Glömmde
    Så om det kostar 5000:- för både packning och flytt så är det helt klart värt det, (även om jag aldrig skulle vilja att någon rotade bland alla mina grejer).

• Aleathiel

Intressant tråd, då vi eventuellt kommer att flytta från en ända av landet till den andra inom några månader. Vi har funderat på det här med flyttstädning också, vad det kan tänkas kosta. Någon som vet? Vi bor i en trea nu.

• HumDis

5000 kr kostar ofta själva flytten, utan någon packning. Packning kostar ca 350-400 kr i timmen per gubbe som packar. Så den kostnaden avgörs till väldigt stor del av hur mycket pryttlar man har som skall packas.

/ HumDis
  • Ina05

En flyttfirma här tar 875 kr/tim. Då ingår 2 gubbar och lastbil. De beräknar att det tar 5-6 timmar att flytta en normalstor 3:a. 60-80 kartonger går det tydligen åt

• desi
    vi ska flytta nu den 3 juli självklart en måndag o ingen har semester..

vi hörde oss me flyttfirma här vi bor dom skulle ha 6300 kr..
    och den andra skulle ha 7000-8000 kr.

vi bor i en 2:a ..

dom räknar in xtra för sånt som vilken våning man bor på , har man tvättmaskin m.m

men tack o lov tog min bror ledigt den dagen ... och allt fixade sig endå ..
    och bilarna går på 2000 kr och min bror får 1000 kr av oss .. och då tjänar vi på d och jag kan lägga mer pengar på den nya lägenheten =)..
    Stolt Mamma till Moa Grace
  • madebyinferno

Vi ska flytta 1 juli från Stockholm till Varberg (3rok)det skulle kosta mellan 20000-24000:- på de flyttfirmor vi haft kontakt med!! Slutade med att vi hyrde en lastbil själva och lejer min styvfar att köra och det går loss på 9000:- inkl soppa!

Bor ni i Sthlm och kan ordna chaufför själva så kolla in på www.karlbergs.nu

• abnocto

Tydligen är det olika vad det kostar men jag tror att om rör det sig om ca 6000 kr där packning ingår så är det väl värt pengarna.
    VI har flyttat ett tvåvånings med källare i helgen och jösses vad grejor och mycket spring i trappor. Så här i efteråt hade jag gladeligen betalat pengar för att slippa packa och flytta och istället inväntat allt i det nya huset och påbörjat upp-packning direkt. Nu har vi bara orkat packa och flytta och inget mer, så i nya huset är det kaos. Upp-packning blir efter jobbet denna vecka och säkert hela sommaren.....

• Nika75

Jag betalade ca 4000 för flytt inom Stockholm för några år sedan. Det var grejer från en trea till en etta (med andra ord en sparsamt möblerad trea). Jag packade själv men kunde lämna lampor, växter och tavlor så fixade gubbarna det (dessutom fick jag en "pack-instruktion" för att packa rätt och lån av kartonger ingick). Det som var bra var att firman kom hem på "besiktning" först, så att jag fick en offert med fast pris.

Flyttstädning visade sig dock vara dyrt, tyckte jag. Har för mig företagen ville ha flera tusen bara för städning när jag ringde runt. De måste vara väldigt noggranna (för att slippa göra om om någon klagar, företagen lämnar ofta garanti) och då tar det tid. Kanske hade de också dålig erfarenhet av folk som sade sig ha det rent hemma och så var det mycket smustigare än de trott.

• madebyinferno

Jag har fått en offert på 2900:- för städningen av vår 3a, det är inkl fönsterputs och putsning av vår inglasade balkong!!

Tycker det är värt det för att slippa göra det själv iaf

Svar på tråden Flyttfirma? Nån som vet ungefär vad det kostar att anlita en sån?