• Mamma på heltid

Ricinolja, vart kan man köpa det??

Vart kan man köpa Ricinolja???

Orkar inte bära på denna mage längre. Den är bara sååå tung.
    Har massa sammandragningar, även värkar och andra smärtor.

• Svar på tråden Ricinolja, vart kan man köpa det??
  • skidan

Apoteket skulle jag tro. Men varför inte katrinplommonjuice. Känns ju mer naturligt.

• annbom

Ricinolja köper man på apoteket, men jag kan inte rekomendera det. Jag har provat med ricinolja vid två graviditeter men inte lyckats få igång någon förlossning. Om du provar så hoppas jag att du har bättre tur. :)

• skidan

Ok, nu fattar jag Det var inte den magen Läste att det enda som de har lyckats vetenskapligt bebisa som kan starta en förlossning är "färdknäppen" Har inte testat själv eftersom jag blev snittad, men har en kompis som gjort det. Förlossningen startade på några timmar

• Tildes mamma

Fixade också med färdknäppen...*S*...samt att storstäda, tvätta fönster osv....vet inte vad som fick igång det, men jag var beräknade 9 dagar senare än jag fick,,,,,

• noni

Man ska ABSOLUT INTE ta ricinolja!!! En kompis/kompis till mig fick en helvetesförlossning tack vare det och en rejäl utskällning av BM.

• turia

men guu du har ju inte ens BF än...ta det lugnt...bebis kommer väl när den kommer?

• snutti

Har också läst att man inte ska använda sig av ricinolja... Håll ut istället, låt Bebis bestämma själv när den vill komma ut. Du är ju med all säkerhet inte den enda gravida som är på sluttampen och har lessnat på att bära runt magen...

• annbom

Mamma på heltid: Jag förstår att det känns tungt och inte känns det bättre att höra "bebis kommer när den kommer", jag har själv haft det så men jag har gått över tiden ganska mycket också innan de satt igång mig.

Försök att göra saker bara för dig den här sista tiden, som att klippa sig eller göra en ansiktsbehandling. Visst kostar det en hel del men det är du faktiskt värd efter de här månaderna.

Kram och lycka till från en blivande fembarns mor

• Dida

Min mamma fick också en helvetesförlossning pga. Ricinolja!

• nilam

Har hört att det kan vara farligt för mamma och framför allt barn att ta ricinolja. Min bm höll långa förmaningar förra graviditeten om att man absolut inte får ta det. Det kan sluta illa! Håll ut i stället, bebisen kommer när den kommer!

Kram

• alan

Har hört att man får MYCKET intensivare värkar. Rekomenderas ABSOLUT INTE av BM..... Den som väntar på något gott....

• Upptagen

var försiktig med ricinolja, det är varken bra för dig eller barnet, förlossningen kan bli jobbigare än den skulle ha blivit utan och barnet kan bli stressat. ALtså inget att rekommendera, det står till och med på vissa förlossningsavdelningars hemsida att man absolut inte ska förtära ricinolja för att sätta igång förlossningen!

• Pyttet

Min mamma tog ricinolja när hon jag föddes, och då gick allt med en himla fart. Men barnmorskan hade avrått henne att göra det, mest för att det också sätter fart på magen. Det blir ju inte så trevligt för personalen att ta reda på!

• turia

Barnet kan bli stressat så det bajsar i fostervattnet o det e verkligen inte bra alls...

• Callisto79

Vet två tjejer som båda fick göra akut snitt efter att ha tagit ricinolja.. Provade det när jag väntade min 2:a men det ända som hände var att jag fick springa på toa (och att jag inte klarar av att äta kräm. Det smakade så vedervärdigt att jag försökte blanda med det.. Inte så lyckat! )

Svar på tråden Ricinolja, vart kan man köpa det??