Inlägg från: Kallista |Visa alla inlägg
  • Kallista

The Sims 2 hjälp!!!

Det är väl inte så svårt att bli av med oönskade sambos i Sims. Antingen ber man de läsa tidningen eller köra datorn och väljer sök egen lya så flyttar de snällt ut. Eller så ser man till att paret blir osams och så väljer man att den sim man vill ha kvar i huset gör slut.

Både göra slut och ha ihjäl simsambon borde gör väl simen/arna som är kvar lite ledsna, så flytta ut är nog att föredra.

Tips om det blir hemskt jobbigt med småbarn så kan man alltid ringa barnskötaren så får de stakars föräldrarna äta och sova det som de behöver. Se bara till att familjen har pengar nog annars tar barnskötaren med sig väl vald möbel och är inte lika glad i alla komma nästa gång man behöver den...

(Va? Skulle jag sitta och spela för mycket? Nej, jag förstår ingenting *nynnar på simsalsamusik*) :)

• Kallista

Hur man ser att simen blivit gravid: Hon tänker napp med frågetecken plus att hon springer på toa och kräks...

• Kallista

Jag såg att Åhléns har medlemspris på spelet nu: 499:- kostar det.

Om man köper spelet på en cd borde det väl inte spela någon roll att man även har andra program (som daemon tools) installerade på datorn? Däremot bör man nog ta bort den rippade versionen först...

• Kallista

Jag har bara haft en utomjordingsgraviditet på en manlig sim.. Kan de bli gravida med andra simmar också?

Sammet: Kolla om alternativet fria giftemål finns kvar. Om det inte gör det är de nog gifta. Din sim blev kanske lite putt för att hon inte fick vara med på bröllopsnatten... Få den andra simmen att prata och flörta lite med henne så kanske det ordnar sig.

• Kallista

Nanniz: Om man går in i de familjer(hus) där de andra simmarna finns kan man se om de har mycket pengar och bra jobb. Och så ser man också om de redan är gifta eller inte...

Väljer man att ha bröllopsfest (använd telefonen) så avslutas den med en minibröllopsresa. dvs paret försvinner iväg i en limo när festen är slut.

• Kallista

SnutteNuttan: Har du en köpt version av Sims eller en kopierad? Det är några till som har haft problem med byggandet och de inläggen finns längre bak i den här tråden.

• Kallista

Ninniz: Så tråkigt. Tur att simmarna går vidare snabbt.

Svar på tråden The Sims 2 hjälp!!!