• Nilam84

nån som blivit gravid trots högt prolaktinvärde?

Man börjar ju bli lite nervös här nu.. Var hos gyn pga utebliven mens för ett år sedan fick beskedet om förhögt prolaktin värde och hade därför igen ÄL..tar norprolack för detta nu och mensen har kommit igång men är fortfarande oregelbunden.. nu undrar jag bara om det finns någon som blivit gravid på egen hand när värdena gått ner, om inte vad fick ni för hjälp..hade uppskattat lite svar..Vill ju så gärna bli mamma..

• Svar på tråden nån som blivit gravid trots högt prolaktinvärde?
  • Therese 79

Hej Nilam

Jag har försökt att bli gravid i två år. Vid en utredning visade det sig att mitt prolaktinvärde var för högt. För tre år sedan fick jag en dotter det tog oss ca två år att få henne också, vet inte om jag hade högt värde då, men läkarna säger att det kan ju hända att värdet var högt då med och att det var därför det tog så lång tid.

Om du går in på fertilitet och kropp till vänster här så kan du nog hitta ett inlägg som heter "vi med högt prolaktinvärde" det är en tråd som vi med högt värde är inne på.
    hälsning T.

• Nilam84

Hej

Tack så jätte mkt för tipset! De är ju verkligen skönt och ha hittat några som man kan sancka av sig lite med.. hur var det med dig försvann din mens helt lr den var bara oregelbunden? hoppas verkligen att du lr rättare sagt ni lyckas igen..

Mvh Nilam84

Svar på tråden nån som blivit gravid trots högt prolaktinvärde?