• B Elanna

Ärligt nu...Är det verkligen så hemskt med plastmatta?

Jag vill veta ärligt nu: Om ni går på en visning, ryggar ni tillbaka om ni ser en fräsch plastmatta i hallen och inte nåt annat material på golvet??

Vi ska nämligen lägga nytt golv i vår hall inför försäljningen av vår lägenhet. ALLA mäklare vi pratat med säger att laminatgolv är bättre att lägga än plastmatta.

I mitt stilla sinne undrar jag verkligen om detta stämmer? Jag menar...laminat är ju KNAPPAST ett tillräckligt tåligt material för att stå emot grus, vatten och vad man nu drar in! Plast är ju inte det snyggaste, men det är ju mest slittåligt. Det finns ju trämönstrade plastmattor.

Det optimala vore ju såklart klinker, men det kostar tyvärr mer än vi har råd med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 13:11:34:
    Vi har följt mäklarens råd och lagt laminat! Golvläggaren är här och jobbar för fullt.

Själva tycker vi plastmatta är smartare, men vad gör man inte för försäljningspriset, vi ska ju snart flytta härifrån ändå så...

Tack för alla svar!

• Svar på tråden Ärligt nu...Är det verkligen så hemskt med plastmatta?
  • TjorveniSkåne

Tyvärr tror jag mäklaren har rätt.
    Hur många kvadratmeter är hallen - eller sagt på ett annat sätt: Kanske är det en bra investering för försäljningen att lägga klinkers där, så att ingen spekulant "retar sig" på plastmattan?

Man beslutar ofta direkt när man kommer in om det är ett ställe man har lust att bo!

• Peztis

Men har du sett det där laminatgolvet som ser ut som klinker?
    Det ska klara väldigt utsatta ytor som hall osv, en kompis har det och det är jättesnyggt! Finns i grått, terrakotta, beige och en till vilken färg det nu var...

• Maverich

Hm, jag måste nog erkänna att jag tycker att det är ganska fult med plastmatta. Varför inte lägga riktigt klinker, det är tåligt och ganska snyggt.

• Peztis

Och laminaten är lättare att lägga/ta bort än klinker. Dessuto är det inte riktigt så hårt vilket också har sina fördelar.

• Wonka

Plastmatta är ett minus. är iofs det i huset som vi just köpt, men det är inte många hus man får för 220 000
    Vi har ju råd att fixa och dona tilld et själva som vi vill, men hade vi köpt ett dyrt hus hade man velat att det redan såg ut som man vill ha det. Plastmatta känns lite "ute" och föråldrat. Klinkers är väl det som mest skulle dra blickarna till sig.

• Miss Lau

Jag tror att mäklaren har rätt.

Vill ni höja värdet tycker jag ni ska lägga klinkers. Har ni inte råd med det ta laminat. Vi har laminat i hallen och det är otroligt tåligt och håller absolut att ha i en hall.

• Who am I

finns ingenting fulare än plastmattor!!!

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • TisseTiger

Ja hu för platsmattor, när det finns så rimliga laminatgolv om man inte kan kosta på sig något annat!

Svar på tråden Ärligt nu...Är det verkligen så hemskt med plastmatta?