TS: vad tråkigt att höra att du tycker att det är så jobbigt med dina fräknar. Jag som inte har fräknar har (såklart) alltid velat ha det. Min mamma är, som du, fräknig överallt, på armarna, axlarna och benen och det blir såklart fler och tydligare på sommaren. Min sambo är rödhårig och fräknig och det är nog ett skäl till att jag föll för honom.
Jag ville så gärna ha fräknar när jag var liten att jag gick och tjatade om det hela tiden. Min pappa föreslog att jag skulle sola genom en sil - tyvärr funkade det inte.
Nu går ju inte tiden att rulla tillbaka men om din svärfar drar sitt "skämt" igen tycker jag att du ska rulla upp ärmen och fråga om den han retade hade lika många fräknar som du... då skulle han nog bli tyst!! 
Jag tror inte att det finns något sätt att bli av med fräknarna, jag hoppas att du kan acceptera dig själv som den fräkniga rödhåriga toppentjej du är! Jag tror att det är väldigt få människor som tycker att fräknar är "fult" så det är inget farligt att visa upp dina fräkniga armar för omvärlden - testa och se hur det känns! Ta hjälp av din sambo - han kan stödja dig!
*kram*