• Anonym

fräknar

hej!
    tänkte höra om det finns fler där ute som inte gillar sommaren. jag är rödhårig och har fräknar i ansiktet och på armarna, så det enda jag blir är solbränd hela tiden. inte nog med det jag skämms otroligt över mina fräknar, så på sommaren går jag i blusar eller nått med lång ärm på.. någon i samma situation? detta är för mig ett jätte problem och det kommer det säkert alltid att vara också.. det värsta är att fräknarinte går att ta bort, då hade jag gjort det för länge sen.

• Svar på tråden fräknar
  • ucka

Jobbigt

JAG gillar mina fräknar men det är jobbigt att bli bränd hela tiden... En av våra grannar ligger i bikini hela dagarna och jag går i heltäckande... Hon måste tro att jag fryser

• Anonym (Stolt)

Jag får alltid fräknar när det blir sommmar, men jag är stolt över dem. Tycker att dom är fina och det är många andra som också tycker det.

Så försök att inse att du är vacker som du är!

• Anonym

jag försöker att tycka att jag är vacker och iövrigt så tycker jag det.. jag tcyker att det är gulligt med fräknar i ansiktet, men jag hatar verkligen dom på armarna. jag har varit tillsammans med min sambo i 6 år hans föräldrar har aldrig sett mig i kortärmat. men förra sommaren skulle min svärfa vara rolig och berättade om hur elak han var när han var liten. då berättade han att han hade mobbat en som hade fräknar på hela kroppen och han skrattade och verkade tycka att det var jätte kul.. sen dess känns det ännu jobbigare.. urs kan man verkligen inte ta bort dom på någe vis?

• Hemma hos oss

Hej! Inte roligt att bli bränd och röd -men fräknar är otroligt vackert! Jag är så avis på alla med fina fräknar och har världens finaste fräken-syrra!

• jentha

TS: vad tråkigt att höra att du tycker att det är så jobbigt med dina fräknar. Jag som inte har fräknar har (såklart) alltid velat ha det. Min mamma är, som du, fräknig överallt, på armarna, axlarna och benen och det blir såklart fler och tydligare på sommaren. Min sambo är rödhårig och fräknig och det är nog ett skäl till att jag föll för honom.

Jag ville så gärna ha fräknar när jag var liten att jag gick och tjatade om det hela tiden. Min pappa föreslog att jag skulle sola genom en sil - tyvärr funkade det inte.

Nu går ju inte tiden att rulla tillbaka men om din svärfar drar sitt "skämt" igen tycker jag att du ska rulla upp ärmen och fråga om den han retade hade lika många fräknar som du... då skulle han nog bli tyst!! Fot i munnnen

Jag tror inte att det finns något sätt att bli av med fräknarna, jag hoppas att du kan acceptera dig själv som den fräkniga rödhåriga toppentjej du är! Jag tror att det är väldigt få människor som tycker att fräknar är "fult" så det är inget farligt att visa upp dina fräkniga armar för omvärlden - testa och se hur det känns! Ta hjälp av din sambo - han kan stödja dig!

*kram*

// jentha - som har sommarlov nu!
  • Anonym

tack för alla otroligt snälla svar. tuvärr vågar jag inte visa fräknarna för svärfar.. har säkert med att göra att dom tjatar hela tiden om att min son har fräknar på näsan. jag säger bara urs

• lastchristmas

Jag tycker att du ska vara glad! Glad över att du inte har nåt annat att bekymra dig över än lite fräknar på armarna.

Ta på dig ett linne, smörj in dig med hög solskyddsfaktor och ut i solen med dig så du får lite ljus och vitaminer. Jag har massor av fräknar men tänker inte gå omkring påpälsad som en eskimå för det. Efter några dagar i solen brukar de dessutom flyta ihop till en rödbrun matta och då syns de inte längre - kanske värt att prova?

• Belana

Jag har också fräknar överallt, hela mitt ansikte är täckt av dem. Och axlar och armar ska vi inte tala om. Och jag får höra hur sött det är. Det gäller säkert dig också! Nu kan jag bli brun om jag tar det väldigt lugnt, men fräknarna försvinner inte för det. Så jag har valt att acceptera dem.

Nästa gång din svärfar är så idiotisk, så fråga honom om han blivit något som helst klokare de sista 40 åren och visa din arm.
    Och om de tjatar om din sons fräknar, fråga: varför pratar ni så ofta om hans fräknar? Stör det er på något vis?
    Om man konfronterar människor med en fråga, så inser de ofta att de hamnat i någon slags tomgång där de bara pratar på av vana. En fråga kan väcka dem och få dem att sluta.

• Anonym (fräkenfri)

det som e så sött med fräknar, skulle åxå vilja ha det. min syrra har massa men inte jag

• jenny23

Jag är inte röddhårig ändå så kan jag få fräknar av solen, jag har inte haft det förut de sista åren.

Romina o Enrico mammas allt.
Svar på tråden fräknar