• Anonym

fräknar

hej!
    tänkte höra om det finns fler där ute som inte gillar sommaren. jag är rödhårig och har fräknar i ansiktet och på armarna, så det enda jag blir är solbränd hela tiden. inte nog med det jag skämms otroligt över mina fräknar, så på sommaren går jag i blusar eller nått med lång ärm på.. någon i samma situation? detta är för mig ett jätte problem och det kommer det säkert alltid att vara också.. det värsta är att fräknarinte går att ta bort, då hade jag gjort det för länge sen.

• Svar på tråden fräknar
  • MallanFrallan

Jag har fräknar och tyckte inte alls om dom när jag var yngre för jag vart rtad när jag var liten men med tiden har jag lärt mig att tycka om dom och nu är jag stolt över mina fräknar och tycker dom är så fina!

Men ett litet tips som kanske kan hjälpa lite är om du använder brun utan sol så syns dom inte lika mycket,kanske kan vara värt att testa så du slipper gå med lång ärmat i denna värme!

• Mickes flicka

Det är min pojkvän också och jag tycker att det är de vakraste som finns med rött hår o fräknar :D

• jenny23
    Det är vacker med fräknar men visst blev jag förvånad för jag fick de efter 25 årFundersam
    Romina o Enrico mammas allt.
  • Zannis

Jag har mycket fräknar och speciellt många blir det ju på sommaren när man är ute i solen. När jag var yngre HATADE jag dom, men nu har jag "blivit sams" med dom och tycker till och med att det är fint med fräknar. Det ser fräscht och naturligt ut. Sträck på dig och var stolt över dina fräknar! Kram på dig!

• bigmacoco

Tycker det är jättefint med fräknar! Hade inte en fräken någonstans förut men nu får jag en hel skock på näsan varje sommar - och ingen är gladare än jag!

Min sambo har fräknar på ryggen och på armarna, det ser SÅ fräscht ut!

Nej, upp med näsan och var stolt över dina fräknar - vi är måååånga som skulle vilja ha fler!

• jentha

TS: om du kan någon gång tycker jag att du ska ta mod till dig och prata med din svärfar  - inte minst om han dessutom kommenterar din sons fräknar. Säg att du tycker att det är jobbigt med dina fräknar men inte vill att din som också ska växa upp och tycka likadant om sina och att du därför inte vill att de ska kommentera hans fräknar på näsan.

Svärföräldrar (och föräldrar med för den delen) kan kläcka ur sig de mest ogenomtänkta saker utan att tänka på att just den lilla kommentaren kanske fastnar och leder till att man mår dåligt över något eller skäms för något. Ofta (aldrig förhoppningsvis) är det inte illa menat men kan slå så fel... Jag tror att man kan behöva uppfostra dem också lite...

*kram*

// jentha - som har sommarlov nu!
  • FridaT

Eftersom jag har ljus hy och bränner mig lätt är jag överlycklig över mina fräknar! Dom gör att jag ser riktigt sommarfräsh ut ändå! Har bara fått höra att det är sött med fräknar!

• Jenni 1980

Lider med dej, jag gillar inte mina fräknar heller...
    Det är konstigt för jag tycker att det är JÄTTE fint på andra men klarar inte av att se dom på mej själv!!!!

Jenni mamma till lilla ängeln Alieu
  • jen05

trist att du känner dig så..men jag tycker att det är jättefint med fräknar!:)

• Tingilya

Jag har också fräknar Å jag tycker det e fint faktiskt
    Visst kan jag blir irriterade på dem ibland, men nä, de e ju söta
    Räcker med att man e ute i solen en liten stund så POFF e de överallt .

Försök att prata med dina svärföräldrar. För du vill väl inte att din son ska växa upp och skämmas för sina fräknar?

Det e FINT.

• Safireee

Jag har också massor med fräknar, fast mina är bruna eftersom jag är brunhårig. Jag har jätteljust hår och blir aldrig brun utan alltid bara jätteröd om jag inte håller mig i skuggan och har solskydd på. När jag var liten hatade jag mina fräknar men nu på senare år har jag vant mig och tycker att de är helt okej. Men det är lite störande när små barn pekar och säger att jag har prickar i hela ansiktet. Då brukar jag ibland skoja om att jag är en leopard. Då blir det lite avdramatiserat och roligt istället.

Min sambo är rödhårig och också jättefräknig över hela kroppen. Men det tycker jag är fint! Hans röda prickar smälter bättre in i huden. Mina bruna syns verkligen jättetydligt.

Men visst är det jobbigt på sommaren! Jag blir sällan bränd på underarmar och ben så jag försöker ha en t-shirt på mig för att skydda nacke, rygg och axlar och sen smörjer jag in ansiktet om jag vet att jag ska vara ute mer än bara en liten stund. Sitter aldrig i solen om det är mer än typ 20 grader.

• giz

säger som pippi långstrump: ja men jag gillar dom

Roses are red, violets are blue But a face like mine belongs to the zoo. Don´t feel bad, don´t feel blue. Frankenstein was ugly2
Svar på tråden fräknar