• Anonym

behandlingshem?

hejsan! vi har bott på behandlingshem för ca 10 år sen. Mamma hade alkoholproblem. Tror det var soc som betalade. ( det tystades ner så mycket, därför inte helt säker).

det var krångel med skolgången då vår kommun inte ville betala skolgång i en annan kommun.

långt inlägg kanske.. men jag rekommenderar dig att kontakta soc och höra med dem.
    Kanske inte finns nåt behandlingshem nära er.
    har ni barn?

• Anonym

Jag har en väninna som suttit på behandlingshem. Hon fick två val antingen kunde hon vänta två-tre månader medans socialen gjorde en utrednng eller så kunde hon betala själv. hon valde det senare och fick betala närmare 60.000 kr. därför vet jag inte riktigt hur det fungerar när man går genom socialen...

• Anonym

ta kontakt med den högre sektionen för såhär får det inte gå till.. man ska ju tänka på barnens bästa och detta är absolut inte det bästa för eran son. han behöver en nykter pappa.

lycka till.

• Anonym

jo soc e restriktiva med att betala behandling och gör det oftast bara i nödfall. Stå på dig gentemot soc eller prata med handläggarens chef.
    Om ni inte får hjälp via soc så finns självhjälpsgrupper som ex AA, NA och DAA.

Svar på tråden behandlingshem?