Inlägg från: Anonym (kan man?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kan man?)

behandlingshem?

hej..har en undran om behandlingshem...
    så att sambon är alkoholist (periodare) å han vill så gärna sluta dricka med kan inte stå emot själv...vi har pratat om behamdlingshem men vet inte om vi får betala de själv eller om man kan få de betalt..vi har inte ekonomi för de men vill endå få ett normalt liv i hop...
    vet flera som fått gå på behandlingshem istället för fängelse...då har det ju inget val direkt..
    men tänkte höra om någon vet om man kan få en sån sak betald.

hoppas på svar

• Svar på tråden behandlingshem?
  • Anonym (kan man?)

han har en handläggare på alkohol enheten redan men hon verkar inte göra mycket för å hjälpa..satte han bara på steg ett boenden innan vi flytta i hop...jag å min son flyttar inte me till behandlingen..det får han göra själv...jag pratade med hans handläggare men hon tyckte inte behandkingshem va nått..de kan endå gå ut å dricka sa han...men jag tycker det skulle va bra för där kan han ju få råd å hjälp..ha någon å prata med..psykolog mm..

• Anonym (kan man?)

ja han har testat antabus men lärde sig å dricka med dom..han blev inte dålig...
    jag prata med hans handläggare i dag å bad henne fixa ett annat boende till han för att jag inte orkar längre..har min son å tänka på med..å vet ni va hon sa..att det är varmt ute nu så han kan sova ute....hon är totalt knäpp..
    ja vist kan han de sa jag men nu ringer jag å talar om som det är så du kan börja leta efter ett boende så han har ett när han hör av sig till dig..men hon brydde sig inte...å så sa jag att han behöver profisionell hjälp men hon bryr sig inte...Grrrrrr vill ju inte ha ut han på gatan ju så jag vet inte va jag ska göra

• Anonym (kan man?)

han är inte pappan till min son,,,,men om han inte får hjälp snart så vänder ja meg högre upp..han vill ju ha hjälp...det finns ju de som inte vill de

• Anonym (kan man?)

tack..ska prata med han om de...AA har han gått på men de blev religöst så han tyckte inte de blev någon höjdare..men jag ska be han ringa till behamdlingshemmet å kolla upp..tack ( bor bara 7 mil därifrån)

Glad midsommar (vi har en nyckter sån ;) )

• Anonym (kan man?)

sambon flyttade till ett vårdboende när vi träffades å där fick de ju inte dricka...men de fick ju göra vad de ville gå på stan å så hela dagarna om de ville..å så fort han gick ut då så träffa han sina polare på satn å började dricka..å när han kom tillbaka tillboendet så blev han av med nyckeln å då hadde han ingenstans å sova...de tillät att han fick gå ut vilket ledde till å supa men de tog av han nyckeln om han kom hem full....han skulle in på nått ställe där det finns psykolog å stöd hela dagarna å andra folk som försöker ta sig ur beroendet å få stöd. ett ställe man inte bara kan gå ut ifrån om ni förstår.

• Anonym (kan man?)

AA är lite religöst..sambon å min syssters kille tyckte de iaf..när man skulle sitta å be till gud å hålla händerna å be hela tiden..så dom klara inte av de då dom inte är ett dugg religösa

• Anonym (kan man?)

känner du någon från AA som instämmer att de inte är religöst? för de jag känner å många jag pratat med instämmer attd et är mycket mer än sinnesrobönen..men det va inte de jag frågade om från början.. så åter till tråden

Svar på tråden behandlingshem?