• Nilla

Id-kort

Nån som vet vad dom olika bankerna /posterna tar för id kort i dag?Äntligen har jag fått papper från skatteverket med mitt nya efternamn på så nu kan jag fixa idkort=)

• Svar på tråden Id-kort
  • missteddy

när jag fixsa ett för något år sedan betalade jag 150 på föreningsspar banken och man var tillvalskund om man hade konto och något mer hos dom

• Nilla

Okaj men jag måste npg ha med mig min man eftersom jag inte har godkännt id kort nu när jag ska skaffa nytt.

• miniGrynet

Har du inget pass du kan använda som id då?
    Jag har fått knalla runt med mitt pass i väskan i snart ett år, för att jag aldrig får arslet ur vagnen och fixar mig ett nytt id-kort.

• missteddy

jag hör för mej att jag inte hade något id kort  eller någon annan med mej jag hade personbevis och ett nytaget fotto

• Nilla

Nej har aldrig ens ägt ett pass.Mitt gammal id kort gick för den delen ut i jul 2000 men det har funkat fram till nu,men nu mpåste hag ju verkligen få tummarna loss lixom.

• Duckan74

Tror inte jag heller hade nåt annat än personbevis och foto med mig när jag gjorde mitt nya id efter namnbyte.

• miniGrynet

Jag fick ha med mig min mamma när jag gjorde mitt första id-kort, för att styrka min identitet. Hon var tvungen att skriva på baksidan av fotot oxå, så hos vissa kan man nog behöva det.

Det är ju bara att slå en pling o kolla där du har tänkt att göra, eller ta med dig mannen för säkerhets skull.

• Nilla

Ja det blir nog hos posten skulle jag tro.ska bara fixa ett foto nu med.=)

Svar på tråden Id-kort