• JennieP

Använde du "lära-gå-stol" till ditt/dina barn?

ja, som rubriken lyder... använde ni gåstol till barnen/barnet?
    Kommentera gärna när barnet sedan gick oavsett.

mvh

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använde du "lära-gå-stol" till ditt/dina barn?
  • Themis

Nej, eftersom gåstol enligt flera studier försenar barnets motoriska utveckling och ger det möjlgihet att komma upp i hastigheter som det inte är redo för om det kör skallen i väggen.

Vår son gick vid 10 månader.

Gåstol och lära-gåvagn är också helt olika saker, jag tror en del i tråden har missuppfattat frågan.

• mamyleine

Hade lära gå-stol gick när han var nio mån. (gick mindre steg mellan bord och soffa redan som 8 mån)

• annamaria2

Saga hade gåstol. Men jag kan inte påstå att den användes speciellt ofta. Hon tog sina första egna steg dagen innan hon fyllde ett

• mamyleine
    Themis skrev 2006-06-19 21:25:39 följande:
    Nej, eftersom gåstol enligt flera studier försenar barnets motoriska utveckling och ger det möjlgihet att komma upp i hastigheter som det inte är redo för om det kör skallen i väggen.Vår son gick vid 10 månader.Gåstol och lära-gåvagn är också helt olika saker, jag tror en del i tråden har missuppfattat frågan.
    Fast numera finns det skydd på dom så att gå-stolarna inte ska kunna köra in i saker. Våran hade stort skydd utan på + tipp och trapp skydd. Den gick heller inte att göra över trösklar då tog det stopp deräkt.
  • eljo

Nej, vi ville inte använda en läragåstol, tror inte barnet "behöver" en sådan utan att dem får lära sig själva att ta sig fram.

• Pallas

Nej, inte till något av barnen. De gick vid 8, 17 och 11 månader (de två sista är prematurer och gick vid 15 och 10 månader korrigerat).

• nattuggla

Nej vi har inte haft nån åt tjejerna...båda gick stadigt vid 9 mån.

• Jenniesmamma

jag använde gåstol,hon slute med den när hon var 7 månader,sen gick hon när hon var 8,5 månad

• michiara

japp, den äldsta gick vid 12 mån korrigerad och den yngsta använder gåstol nu

Svar på tråden Använde du "lära-gå-stol" till ditt/dina barn?