• Anonym (nojjig)

Trimma "down there" ni vet

Jag tillhor de som varken orkar eller vill helraka mig men klipper ned det jattemycket. Men har kommer min nagot banala fraga men den ar andock oerhort viktig! For mig alltsa.

Nar jag forsoker klippa ned det runt lapparna och sjalva oppningen *rodnar* sa att saga till typ ingenting, dvs som rakat men anda inte rakat med hyvel, sa kanns det aldrig helt jamt. Det kanns alltid som en sida har mer eller langre har och det gar bara inte att fa perfekt. *irriterad* Gud sa lojlig jag ar... men ar man perfektionist sa ar man.
    Tror ni killen marker att det inte ar helt jamt och perfekt eller nojjar jag i onodan?

*allt ska man da oroa sig for har i varlden*

• Svar på tråden Trimma "down there" ni vet
  • Nyfiken gul

använd rakhyvel... jag skulle INTE klippa könshåren med sax omkring området för klitoris och blygdläppar.. inte så bra...

använd rakhyvel så får du det slätt.

• Anonym (klipper)

Svårt att få det helt jämnt det förstår jag, men jag tror inte din kille märker det.
    Jag rakar på sidorna och klipper ner busken kort. Tycker det blir rätt bra.

• Anonym (undrar)

kliar det inte efter ni har rakat där nere med rakhyvel? det gör på mig...kliar jättemycket i flera dagar efteråt.
    någon som har liknande problem?

• Anonym (ej rakad)

Trimmer... finns trimmer för tjejer, då kan du 'köra' runt hela området o få så långt eller kort du vill ha.. du ställer ju in den som en vanlig trimmer på hur många mm du vill ha...

Busfräscht!! =)

• Sjödin85

jag rakar o de kliar inte alls, vet att de gjorde de till en början men de la sig efter ett par ggr.. rakar dock inte me så kort mellanrum utan ungefär en gång i veckan eller låter de gå längre tid..

• Anonym (nojjig)

Nyfiken gul, varfor skulle det inte vara bra att klippa med sax? Det maste ju slita mindre och skava mindre osv an hyvel.

Trimmer ar en bra ide men jag provade trimmer for en manad sen men tyckte att det blev sa stickigt tillskillnad fran sax.

Ah, varfor bryr jag mig sa mycket om det inte ar millimeter-ratt dar nere?

For bara nagra manader sen brukade jag klippa ned allt till dryga cm och sen lata det ga 4-6 veckor och sen ta fram saxen igen. Men nu har jag blivit som besatt. Jag ar for gammal for sant har!!!

Ni som INTE rakar er, hur langt later ni haret vara runt sjalva lapparna och musen? Busken uppepa kan man ju ha lite langre men just runt lapparna har jag klippt ned det sa det ar som rakat dar. Men jag kanske ska skita i det och ha allt ca 1 cm? Hur gor ni andra som inte har kalhyggen?

Ar det bara jag forresten som tycker att det blir mycket svettigare nar man klipper bort allt runt musen?

• salemi

jag brukar sätta fingrarna över klitoris (med fingrarna mot magen alltså) och har då handflatan över blygläpparna, sen klipper jag allt hår runt om och det som hänger över klitoris. det är bara att "dra" med fingrarna mjukt mot klitoris så kan man klippa håret utan att oroa sig.  förut klippte även min make mig, och rakade till det så som han ville ha det oxå. men det var länge sen nu. vissa killar tycker det är upphetsande att få raka tjejen.

saxen måste självklart vara vas så man inte fastnar med håren
    i den och drar i dom, men det märker man. prova dig fram lite.

sen efter att jag klippt ner det mesta så drar jag av det jag vill
    ha bort med rakhyveln. gillar inte rakapparater, de är läskiga....

använder så vanligt shampoo, tvål (ej så det kommer inuti vaginan!)
    eller sånt dära lödder för tjejer (bäst bäst bäst!!)...

första gången man helrakar sig mellan benen så får man "små finnar" efter ett tag. huden får små små "finnar".. vet inte vad de heter elelr så men ingen fara.. och nästa gång blir det lättare och mindre "finnar"...

själv funderar jag just nu på att vaxa mig... men vet inte om jag vågar det mellan benen... tillräckligt skraj för att vaxa benen mina... får se vad jag tar mig till...

vet att man kan ju få betala och sen vaxar de ens ben...
    på såna dära salonger...

• salemi
    Anonym (undrar) skrev 2006-06-20 11:42:16 följande:
    kliar det inte efter ni har rakat där nere med rakhyvel? det gör på mig...kliar jättemycket i flera dagar efteråt.någon som har liknande problem?
    ja det kliar om man rakar sig där nere.
    det märker jag med av.. sååååå irreterande....

men det blir bättre om man använder sig av raklödder.. kliar inte lika mycket..
    nästa gång du rakar blir det mindre kliande, och ännu mindre gången efter det os vosv...
  • Anonym (undrar)

tack, salemi!

jag rakar där ytterst sällan, därför att det kliar så mycket efteråt.
    borde kanske försöka raka mig oftare o se om det hjälper.

• salemi
    Anonym (undrar) skrev 2006-06-20 16:57:10 följande:
    tack, salemi!jag rakar där ytterst sällan, därför att det kliar så mycket efteråt. borde kanske försöka raka mig oftare o se om det hjälper.
    ja jag har en rejäl buske där nu som borde tas bort..  Generad

gå in på någon sån dära kosmetika, hygien affär och hör dig
    fram med vilket medel som lämpar sig bäst för att raka nertill med.

sen finns det ju oxå sån dära kräm man kan smeta på och några
    minuter efteråt så torkar man bort det och då följer även håret med..

för min del använde jag det på benen i tonåren, och det gick mindre bra. hälften av håren satt kvar. jag har såna mörka tjocka rackare till hårstrån på kroppen så man fick ta två omgångar med medlet för att få bort det... så det är nog olika det dära...

men det bästa jag har som knep är just att klippa allt långt som är i vägen, så kort man vågar och vill. och sen smeta på med sån dära lödder runt hela murvan (och vara noga att inte få ngt i!!) och raka bort håret. och när jag rakar bort håret så drar jag aldrig mot håret! då får man lättast småsår. utan jag drar åt samma håll som håret växer Flört

lycka till!
Svar på tråden Trimma "down there" ni vet