• salemi

Trimma "down there" ni vet

jag brukar sätta fingrarna över klitoris (med fingrarna mot magen alltså) och har då handflatan över blygläpparna, sen klipper jag allt hår runt om och det som hänger över klitoris. det är bara att "dra" med fingrarna mjukt mot klitoris så kan man klippa håret utan att oroa sig.  förut klippte även min make mig, och rakade till det så som han ville ha det oxå. men det var länge sen nu. vissa killar tycker det är upphetsande att få raka tjejen.

saxen måste självklart vara vas så man inte fastnar med håren
    i den och drar i dom, men det märker man. prova dig fram lite.

sen efter att jag klippt ner det mesta så drar jag av det jag vill
    ha bort med rakhyveln. gillar inte rakapparater, de är läskiga....

använder så vanligt shampoo, tvål (ej så det kommer inuti vaginan!)
    eller sånt dära lödder för tjejer (bäst bäst bäst!!)...

första gången man helrakar sig mellan benen så får man "små finnar" efter ett tag. huden får små små "finnar".. vet inte vad de heter elelr så men ingen fara.. och nästa gång blir det lättare och mindre "finnar"...

själv funderar jag just nu på att vaxa mig... men vet inte om jag vågar det mellan benen... tillräckligt skraj för att vaxa benen mina... får se vad jag tar mig till...

vet att man kan ju få betala och sen vaxar de ens ben...
    på såna dära salonger...

• salemi
    Anonym (undrar) skrev 2006-06-20 11:42:16 följande:
    kliar det inte efter ni har rakat där nere med rakhyvel? det gör på mig...kliar jättemycket i flera dagar efteråt.någon som har liknande problem?
    ja det kliar om man rakar sig där nere.
    det märker jag med av.. sååååå irreterande....

men det blir bättre om man använder sig av raklödder.. kliar inte lika mycket..
    nästa gång du rakar blir det mindre kliande, och ännu mindre gången efter det os vosv...
  • salemi
    Anonym (undrar) skrev 2006-06-20 16:57:10 följande:
    tack, salemi!jag rakar där ytterst sällan, därför att det kliar så mycket efteråt. borde kanske försöka raka mig oftare o se om det hjälper.
    ja jag har en rejäl buske där nu som borde tas bort..  Generad

gå in på någon sån dära kosmetika, hygien affär och hör dig
    fram med vilket medel som lämpar sig bäst för att raka nertill med.

sen finns det ju oxå sån dära kräm man kan smeta på och några
    minuter efteråt så torkar man bort det och då följer även håret med..

för min del använde jag det på benen i tonåren, och det gick mindre bra. hälften av håren satt kvar. jag har såna mörka tjocka rackare till hårstrån på kroppen så man fick ta två omgångar med medlet för att få bort det... så det är nog olika det dära...

men det bästa jag har som knep är just att klippa allt långt som är i vägen, så kort man vågar och vill. och sen smeta på med sån dära lödder runt hela murvan (och vara noga att inte få ngt i!!) och raka bort håret. och när jag rakar bort håret så drar jag aldrig mot håret! då får man lättast småsår. utan jag drar åt samma håll som håret växer Flört

lycka till!
  • salemi
    Anonym (uff) skrev 2006-06-22 21:56:54 följande:
    å jag har jätteproblem.. vill verkligen raka mig men börjar klia så mycke å massa röda prickar.. Ser ju ännu värre ut då och pojken lägger mer märke till..
    hejsan.
    hur gör du då du rakar dig nertill? använder du inget annat än rakhyvel så är det självklart du blir röd och det kliar. nertill är ett ställe det är svårt att få så det inte kliar.. Ledsen

men prova med sånt dära kvinnolödder Räcka ut tungan
  • salemi
    Banana82 skrev 2006-06-22 22:04:16 följande:
    tar du i duschen? det går bättre om man rakar efter att ha stått ett tag i duschen, håret blir mjukare och hårsäckarna öppnar sig lite
    det var ett smart tips.
    har inte tänkt på det, men då jag rakar mig så står jag i duschen jämt.. men om man använder kvinnolödder ni vet så kliar det mindre. och om man inte drar mot håren så blir det bättre. alltså lödder elelr dyl och från håren!  ;)
  • salemi
    Anonym (hihi) skrev 2006-06-22 22:00:46 följande:
    tror absolut inte din kille märker det,han är nog upptagen med annat någon pratade om att d kliar oxå och att manfår små finnar av det, det är nog infekteradehårsäckar, man kan förebygga det med att baddamed t.ex alsolsprit eller något.tror inte det kliar då heller

Förvånad AJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!! Förvånad

skulle aldrig badda med sprit på efteråt! ush...
    * ryser *

nej jag håller mig till mitt shampoo och lödder Räcka ut tungan
  • salemi
    Banana82 skrev 2006-06-22 23:37:51 följande:
    fast alkohol är bra, dödar bakterier och sluten igen hårsäckarna, svider ja visst, emn man kan raka mothårs och ändå slippa prickar
    ja men för mig så är det Aoooth!!!
    men självklart så är det bra och dödar bakterierna med alkohol,
    men jag tar hellre nåt med mindre smärta i..

för min del får jag inte några "finnar" och det kliar knappt om jag tar med lödder och rakar medhårs. men om jag däremot tar utan nåt eller bara tvål och rakar mothårs får jag "finnar" och det kliar.

jag som verkar vara tjinkig med alkohol vid rakning och har funderat på att vaxa mig..
    hum det om nåt borde göra ont ju... mysko..  Räcka ut tungan

vaxa bikinilinjen är nåt som nog inte är för mig. men jag skulle vilja vaxa benen.. elelr att man låter nån som gör sånt på folk göra det på mig. de gör det ju så snabbt..... men jag måste samla mera mod först tror jag...
Svar på tråden Trimma "down there" ni vet