• Sömntutan

Vet ni vad låten "Boten Anna" handlar om?

Jag hoppas det inte finns nån omröstning om detta redan....

Ja det är ju lite snack om låten "Boten Anna" för tillfället. Vet du vad låten handlar om?
    Själv hade jag ingen aning förrän för en timme sedan ungefär.

Hjärtat tar aldrig semester....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet ni vad låten "Boten Anna" handlar om?
  • Syster Veronica

Jajmen!

Mina barn (5 resp 3,5 år) är däremot hel övertygade om att han sjunger "Båten Anna".

Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd.
  • idiblon

Javisst. Fick ju t.o.m låten skickad till mig över irc. Nörd som jag är så vet jag sånt.

• Erita
    Smultronfluff skrev 2006-07-08 09:46:13 följande:
    Jajmen! Mina barn (5 resp 3,5 år) är däremot hel övertygade om att han sjunger "Båten Anna". Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd.
    Min syster (25 år gammal) är övertygad om att det är "Båt" han säger
    I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • zazla

Ingen aning men vi jobbade på samma krog hela förrförra sommaren (Jag var bartender och han (minderårig) DJ). Han var jättetrevlig och skitkär i min kompis Kul att han verkar ha kommit någonstans (även om låten verkar usel Har inte hört den)

• zazla

Åh herregud. Nu har jag sett/hört den och jag ångrar att jag sa att jag känner honom. Gud vad pinsamt. Men han är snäll iallafall, tur det för han kan inte göra musik...

• Nea 85
    "Man kan chatta i olika chattrum--> kanaler. Varje "kanal" har en vakt som kastar ut folk som skriver fula saker. Den som kastar ut kallas bot. Den här killen är kär i boten Anna. Tragiskt."

Detta förklaringen jag hittade på nätet för några veckor sedan när jag letade efter texten, innan hade jag inte en aning! Generad
  • MalinR86

låten är HEMSK
    tycker det är sjukt. det finns folk som lägger ner hela sitt liv för att skapa musik och offrar allting, men ändå inte lyckas komma fram. o så kommer en sån här jävla låt.
    ursäkta mej men jag blir upprörd för jag kan inte förstå hur folk kan tycka att den är bra.
    för nån måste ju göra det eftersom folk uppenbarligen lyssnar på den (fick höra den hela förra lördagen när våra grannar hade fest o det va tillräckligt..)

• Mia888

Låten är sååå bra! Riktig sommarhit. Sen om han inte har lagt ner hela sitt liv för att göra denna låt, det struntar jag i. Se bara vilken hit den har blivit. Hade gjort samma sak för att tjäna pengar. Min åsikt!

• idiblon

Det geniala sitter ofta i det simpla. Låten är suverän, just för att den sätter sig som den gör.

Sen dunkar ju mitt irc-hjärta några extra slag för denna låt.

• OlgaMatildah

hemsk låt!!!! men jag viste vad den handlade om

• Jossebell

hörde den nu för första gången (tack för länken!) den svänger juh och handlar om kärlek som så mycket annat. Den är helt ok tycker jag. Jag fattade inte vad den handlade om föränn jag läste förklaringen här, man är väll gammal.

• sweettooth

Kul att läsa alla versioner till varför/hur låten kom till... Själv trodde jag också att det var båt tills jag hörde spamma och kicka... Sen läste jag en intervju med honom där han just förklarade missförståndet med kompisens tjej som han trodde var en bot...

• Sandreli

*sätter bedövningsspruta i fingrarna på sig själv för att inte spy sin galla över Boten Anna igen*

• nuttelisa

haha..det var ju inte allsång på skansen utan SOMMAR KRYZZ han skulle vara med i...det som var i helgen

Svar på tråden Vet ni vad låten "Boten Anna" handlar om?