• Michan

VARNING!!! Academic Work!!!

Varnar för Academic Work...Blir du sjuk när du anställd av academic work så kommer dem att säga att du inte har rätt till sjuk penning...Men det finns en lag som säger att arbetsgivare måste Betala 14 dagars sjukpenning...Ta reda på MYCKET fakta samt luslös Kontrakten när ska jobba så ni vet vad ni har för rättigheter!

Haft problem med Academic Work som nu har ordnats sej efter mycket om och men.

vill bara varna Speciellt studenter!

• Svar på tråden VARNING!!! Academic Work!!!
  • Chymara

Är du konsult eller chef?

Intressant varjefall eftersom jag är intresserad av att börja jobba där!

Vad hände och hur löstes det? Vilken ort?

• Chymara

Skulle vara jätteintressant om du ville berätta vad som hände och hur det löstes samt var det var?!
    Annars tycker jag inte det är någon ide att lägga upp en sån här tråd!

• Michan

Ja om du läser så står de att om du blir sjuk när du är anställd av Academic work så kommer dem att säga att du inte har rätt till sjukpenning..samt att dem inte Behöver betala ut det, DEt är många inom mitt fackförbund som blivit grundlurade av Academic Work för att dem inte visste om lagen osv.
    VIlle bara varna studenter eftersom det är dem dem anställer att dem ska ta reda ¨på sådana saker så man vet vad man har rätt till..
    Jag blev sjuk, skulle inte få pengar, Dock så gick facket in å de betalade dem på studs, Samt frågasatte varför dem inte behövde följa lagen om Sjukpenning, Fick pengar till slut efter mycket om och men...
    Det var flera på mitt uppdrag som konsult som hade problem med sjukpenning osv... VIlle bara varna..Det är din åsikt om du inte anser att en sådan Tråd skall läggas upp OM ja vill göra det för att varna andra för någe så är väl det upp te mej!

• Chymara

Jag efterlyste bara en grundligare förklaring eftersom jag eventuellt kommer att börja jobba där. Jag tyckte inte att du svarade på de frågor jag ställde och då tycker jag det är onödigt att lägga upp en tråd som faktiskt smutskastar ett företag om man inte kan förklara sig bättre!

Vilket fackförbund tillhörde du?

Men tack för informationen, jag skall fråga om deras syn på saken imorgon när jag träffar dem!

• Michan

Ja tillhör HTF...Det är inte all som kan bli behandlade så men fler än ja har blivit de samt många som e me i HTF har blivit behandlade fel...Har du tur så blir du kanske inte sjuk elr får några problem..

• Tjofsen

Ja, Academic work verkar lite dåliga...speciellt för mig som söker som personalvetare/beteendevetare i Malmö-regionen och får tips om Vaktmästare i Västerås.....VARFÖR skickar de en sån annons till MIG?????

• Annapann

Chymara: Vad som händer är väl egentligen varken din eller min sak, eller? Nu varnar hon för AW som tydligen ger arbetstagare bekymmer vid sjukskrivning. Sen är det väl upp till var och en att ta reda på mer fakta vid ett eventuellt arbete hos dem? Och sedan avgöra om man vill jobba där eller inte. Vadå "onödigt att lägga upp en sån här tråd"? Du som är intresserad av att börja jobba där borde väl istället vara tacksam för varningen, istället för att störa dig på den. Bara det att facket är tvungna att gå in vid en sjukskrivning och ersätta den sjuke säger väl en hel del? Och om AW i n t e misskötte sig vid sjukskrivningar skulle en sån här tråd aldrig komma upp. Det borde väl ligga i deras intresse att ha nöjda medarbetare, så att sådan här "smutskastning", som du väljer att kalla det, inte uppstår.

• Michan

Annapann: Tackar....du förstår precis varför ja la upp tråden.

Tjofsen: Dem gör samma sak te mej, Som om ja skulle kunna ta mej te GTB å jobba heltid elr örebro när ja bor i skövde, A visst ska bara skaffa en lägenhet å flytta först..

• Chymara

Tycker fortfarande inte det är konstigt att efterfråga en grundligare förklaring! Och lägger man ut en sådan här tråd är ju det som hände det som är intressant!

• Michan

Men fortfarnade Chymara, jag har ju skrivit varför ja lagt ut denna tråd, Jag höll på att bli lurad på pengar när ja blev sjuk, Dem sa att dem inte skulle betala ut sjuklön, vilket e fel, vad mer behöver du veta?...Räcker de inte att få reda på de om ja bara varnar så att fler inte ska råka ut för de å att man sakll vara uppmärksam på det när man jobbar för dem, Vissa kanske har tur andra kanske itne har de,

• Annapann

chymara: Intressant för vem? Den nyfikne? Visst. Men det var väl själva grejen, att det kan bli trassel vid sjukskrivning, som var relevant. Eller? Jag tror nog att du kommer att vara extra uppmärksam om du börjar jobba för AW, trots att den här trådem var så "onödig".

• Tjofsen

Jag tycker det är jättebra att man varnar så man kan kolla upp sånt så man inte står utan ersättning....

• Lynley

Michan, jättebra att du varnar andra för oseriösa arbetgivare. Tycker nog att du ger en bra förklaring till varför du vill varna. Du använder internetforum på ett bra sätt, den lilla individens nya maktvapen.

• Cuthalion

För Er som får irrlevanta jobberbjudanden, uppdatera Er information. Där kan Ni ju välja inom vilka områden/orter Ni är intresserade av att arbeta.

• Tjofsen

Tack för tipset Cinzano..men ..öööö..om man har kryssat i att man vill ha i en viss region, en viss stad t.ex. så varför i hela friden får man ett erbjudande om jobb som ligger typ 100 mil härifrån??? Nä, jag tvivlar på att det är nåt jag gjort fel. Mina kompisar får också såna extremt dumma förslag från rekryterare. Visst, det finns de som vill/kan flytta men då har man väl fyllt i att man är intresserad av vad som helst.
    Jag har i alla fall avbrutit mitt cv på Academic Work för jag tycker de är blaj. Sen skickar två/tre olika rekryterare ut samma jobb så hela mailboxen blir ju full av dem...

Svar på tråden VARNING!!! Academic Work!!!