Inlägg från: Michan |Visa alla inlägg
  • Michan

VARNING!!! Academic Work!!!

Varnar för Academic Work...Blir du sjuk när du anställd av academic work så kommer dem att säga att du inte har rätt till sjuk penning...Men det finns en lag som säger att arbetsgivare måste Betala 14 dagars sjukpenning...Ta reda på MYCKET fakta samt luslös Kontrakten när ska jobba så ni vet vad ni har för rättigheter!

Haft problem med Academic Work som nu har ordnats sej efter mycket om och men.

vill bara varna Speciellt studenter!

• Svar på tråden VARNING!!! Academic Work!!!
  • Michan

Ja om du läser så står de att om du blir sjuk när du är anställd av Academic work så kommer dem att säga att du inte har rätt till sjukpenning..samt att dem inte Behöver betala ut det, DEt är många inom mitt fackförbund som blivit grundlurade av Academic Work för att dem inte visste om lagen osv.
    VIlle bara varna studenter eftersom det är dem dem anställer att dem ska ta reda ¨på sådana saker så man vet vad man har rätt till..
    Jag blev sjuk, skulle inte få pengar, Dock så gick facket in å de betalade dem på studs, Samt frågasatte varför dem inte behövde följa lagen om Sjukpenning, Fick pengar till slut efter mycket om och men...
    Det var flera på mitt uppdrag som konsult som hade problem med sjukpenning osv... VIlle bara varna..Det är din åsikt om du inte anser att en sådan Tråd skall läggas upp OM ja vill göra det för att varna andra för någe så är väl det upp te mej!

• Michan

Ja tillhör HTF...Det är inte all som kan bli behandlade så men fler än ja har blivit de samt många som e me i HTF har blivit behandlade fel...Har du tur så blir du kanske inte sjuk elr får några problem..

• Michan

Annapann: Tackar....du förstår precis varför ja la upp tråden.

Tjofsen: Dem gör samma sak te mej, Som om ja skulle kunna ta mej te GTB å jobba heltid elr örebro när ja bor i skövde, A visst ska bara skaffa en lägenhet å flytta först..

• Michan

Men fortfarnade Chymara, jag har ju skrivit varför ja lagt ut denna tråd, Jag höll på att bli lurad på pengar när ja blev sjuk, Dem sa att dem inte skulle betala ut sjuklön, vilket e fel, vad mer behöver du veta?...Räcker de inte att få reda på de om ja bara varnar så att fler inte ska råka ut för de å att man sakll vara uppmärksam på det när man jobbar för dem, Vissa kanske har tur andra kanske itne har de,

Svar på tråden VARNING!!! Academic Work!!!