var hittar man "resevattenkokare"?
Har läst i något inlägg att det är bra att ha med resevattenkokare när man ska ut o resa med en liten....men var hittar man en sån? Tips på var det finns, vilken som är bra o pris etc..
Har läst i något inlägg att det är bra att ha med resevattenkokare när man ska ut o resa med en liten....men var hittar man en sån? Tips på var det finns, vilken som är bra o pris etc..
Får jag fråga vad du ska ha den till? Värma välling främst eller? O kanske koka nån kopp kaffe bara?
När vi va i Thailand köpte vi en doppvärmare. Det bästa vi gjort, tror, jag. Vet du hur en sån fungerar?
Rusta har haft en liten vet ja.. på 4-5 dl..
Eftersom vi ska bo i hotell hade det varit bra att kunna koka upp vattnet på hotellrummet när vi ska göra gröt osv...
Doppvärmare...näää vet inte hur en sådan fungerar. Finns det att köpa i sverige?
På en elaffär eller välsorterad stormarknad. Kanske Elgiganten eller dylikt har. Brukar finnas små bra som bara rymmer nån halvliter.
Jag har jagat runt hela Umeå och letat på Internet. Hittade till slut på Åhléns - OBH Nordica, ½ liter. 229 kr dock så jag har inte bestämt mig...
Vi har redan en doppvärmare. Det kan funka bra. Men nu ska vi bo på hotell nästan två veckor (fyra olika ställen) och ska använda den mycket. Och att koka vatten i ett glas för att fylla termosen till vår baby och skålla fingrarna när man ska hälla över vattnet i termosen känns inte så kul! Det lär väl gå åt tre glas för att fylla termosen.
En doppvärmare är som själva kokspiralen i en vattenkokare. Man kan koka vatten i en mugg eller i ett glas.Finns bl.a. på Clas Ohlssons för under en hundralapp.
Vi har rest mycket med vår dotter, o en doppvärmare är bra mycket bättre än en vattenkokare, enligt vår smak. dessutom är den liten, tar inte större plats än ett par solglasögon eller så. Knappt så stor ens. den kokar upp ett stort glas med vatten (typ 250 ml) på ca 40 sekunder. O jag har då aldrig bränt mig på min. Den är väl inte svårare att hantera än en vattenkokare?? Den som amorella ovan pratar om kanske är från stenåldern.
En vattenkokare är billig dessutom. Jättebra! Vi köpte vår i en trivasbutik för kring hundralappen.
Jag köpte en resevattenkokare av märket Hugin, på COOP Forum för något år sedan. Vi använder den jättemycket på våra resor. Tror den kostade 200:-.
Då ingår även två små muggar och ett filter för kaffe eller the. Allt får plats inne i kokaren. Tar väldigt liten plats.
Ja har en annan variant av vattenkokare den ser ut som en resevattenkokare men har doppvärmare ist. Men det är inte köpt här då i Sverige. Men borde det inte gå och få tag på sån här då`?
Min är en vanlig plastkanna som man stoppar i doppvärmaren i.
Pytteliten vattenkokare hittade jag på vår lokala Konsumbutik!
Köpte en resevattenkokare o resestrykjärn för 150 kr på gekås i ullared.alltså båda för 150 kr.Vattenkokaren rymmer 4 dl.
På COOP FORUM och säkert CITYGROSS med säljer de en resevattenkokare för 179 kr. Bra kvalitet. SEVERIN. Med två muggar och två skedar. Liten och praktisk att ta med sig. ½ liter vatten kokar den.
Vi har en liten på 0,5l som vi brukar ta med. Men jag tyckte den var rätt dyr när vi köpte den för det var inte så lätt att hitta då minns jag. OBH Nordica typ 299:- eller nåt.
Snygg dock - och funkar bra