Inlägg från: Amorella |Visa alla inlägg
  • Amorella

var hittar man "resevattenkokare"?

Jag har jagat runt hela Umeå och letat på Internet. Hittade till slut på Åhléns - OBH Nordica, ½ liter. 229 kr dock så jag har inte bestämt mig...

Vi har redan en doppvärmare. Det kan funka bra. Men nu ska vi bo på hotell nästan två veckor (fyra olika ställen) och ska använda den mycket. Och att koka vatten i ett glas för att fylla termosen till vår baby och skålla fingrarna när man ska hälla över vattnet i termosen känns inte så kul! Det lär väl gå åt tre glas för att fylla termosen.

En doppvärmare är som själva kokspiralen i en vattenkokare. Man kan koka vatten i en mugg eller i ett glas.Finns bl.a. på Clas Ohlssons för under en hundralapp.

• Amorella
    camillimill:

Du missuppfattade mig eller så var jag väldigt otydlig...  Det är så klart inte doppvärmaren man bränner sig på; då måste man vara bra klumpig. Det är när man ska hälla kokhett vatten från glaset tilll termosen som man bränner sig. Dels blir glaset så klart skålhett, dels är det lätt att spilla hett vatten på fingrarna eftersom ett glas inte har någon pip. Detta ska alltså upprepas 3 ggr för att fylla vår termos...

Men om du har något bra tips hur ni brukar göra så tar jag gärna emot det! Jag har t.ex. letat överallt efter små termosar (<½ liter) som har så vid öppning så att man kan koka vattnet direkt i, men inte hittat någon.
Svar på tråden var hittar man "resevattenkokare"?