Inlägg från: Anonym (tvilling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvilling)

någon mer som haft tvilling missfall?

Jag har precis gått in i vecka 9. För två veckor sedan åkte jag in till akuten för att jag började blöda rött blod. Var helt säker på att jag skulle på missfall. Hjärtat slog och det såg bra ut var då enligt läkaren i vecka 6+1.

Några dagar senare gick jag på en extra koll hos min vanliga läkare för att se så det inte var missfall på gång. Allt såg bra ut hjärtat slog och han tyckte inte att det fanns någpt att oroa sig för. Sedan när han kollade runt lite så såg han en till fostersäck fast som var tom och inget foster i. Han trodde då att jag hade varit med och ett tvillingmissfall och ville att jag skulle komma tillbaka efter två veckor dvs nu på måndag 26e juni.

Men i lördags blödde jag ca en tesked brunt blod och sedan kom det inge mer. Och jag tänkte inte mer på det heller. Samma hände igår, en tesked brunt blod och ingen värk i magen.

Ringde läkaren idag och jag fick en tid idag kl 11:00 för att göra ett vul.

Vad kan det vara är det foster nr 2 som vill ge sig av eller kan det ara rester från den tomma fostersäcken? Bli lite orolig vill så gärna att det här lilla trollet ska stanna!

Vet ni någon statistik eller nån som varit med om samma sak? Är den vanligt att nr 2 klarar sig bra efter ett tvilling missfall??

Blev lite långt kanske....

• Svar på tråden någon mer som haft tvilling missfall?
  • Anonym (tvilling)

ja det är jobbigt faktiskt. Just att det kommer lite blod ibland. Det är det som oroar mig. Men vad jaghar hört så går det oftast bra med barn nr 2 och det känns skönt att höra din berättelse.

jag får väl se vad lälkaren säger idag.....

• Anonym (tvilling)

någon mer som varit med om samma situation och vill berätta?

• Anonym (tvilling)

Birgitta2

Tack vad snäll du är. jag skriver senare idag hur det gick hos läkaren...

• Anonym (tvilling)

var på vul idag!!! Allt såg jättefint ut!! och anledningen till att jag blödit är den tomma fostersäcken. Läkaren såg inte den på vul:et så det är den som jag blödit ut! Känns jättebra och jag hoppas allt kommer gå bra. 13mm stor var trollet i magen. Nu ska jag försöka oroa mig lite mindre.

Svar på tråden någon mer som haft tvilling missfall?