• Creep

Biverkningar av Lergigan comp?

Hejsan

Har fått utskrivet legigan mot illamåendet och tagit dom i 3-4 dagar nu. Jag tänker höra hur ni andra som äter dom upplever biverkningar.
    För det första så tycker jag inte att illamåendet blir bättre precis. Kanske om jag tar dom innan jag mår illa, men har jag väl börjat må illa så märker jag ingen skillnad.
    Sen så har jag så otroligt svårt att sova när jag tagit som för jag kan inne ligga stilla! Det kryper och rycker i musklerna. Sambon kan inte röra mig för hela kroppen lixom rycker till, som när man slår på knäreflexen ungefär. Är det fler som upplevt det?
    Kollade innehållet på dom och de innehåller ju både koffein och efedrin! Koffein är ju uppiggand och efedrin har ju ungefär samma egenskaper som amfetamin. Det verkar ju då inte särskilt konstigt att jag blir så hypad av dom, jag som aldrig ens druckit kaffe :O. Men kan det verkligen vara hälsosamt? Och finns det verkligen männsikor som blir trötta av dessa tabletter? =)
    Hur som. Hur upplever ni att lergigan comp fungerar?

• Svar på tråden Biverkningar av Lergigan comp?
  • ankizen

jag hade lergigan comp förra graviditeten och de funkade i princip som ett sömnpiller för mig.. blev som en zombie direkt å kunde sova bort illamåendet dom veckorna jag ändvände det...
    har du krypningar i kroppen? ät en banan eller kiwi.. det st8illar det lite..:)

• anza

Fråga om du får byta till vanliga lergigan. De innehåller inget koffein eller efedrin.

• susanna82

Det var som sömnpiller för mig! Jag låg och sov i ca 3 månader:( jag var konstant trött, orkade INGENTING! Det där med krypningar hade jag första veckorna, kom oftast när jag gick och la mig, grät nästan för det var sååå obehagligt. Men det gick över!

• häggen

dom används ju också som lugnande så det är nog därför man blir trött

• Nouckisen

Jag har tagit LC i många veckor nu och det hjälper bra. Man får ju ta upp till 3 tabletter om dagen så har du svårt med ditt illamående ta dem var 8:e timme så kommer du hålla ordning på illamåndet. De förebygger och kan dessvärre inte trolla bort det om du är mitt i det. Själv tar jag en direkt när jag vaknar, väntar litegrann med att äta, å så en på eftermiddagen/kvällen. Nån dag sådär har jag kunnat vara utan dem så mitt illamående är nog på väg åt rätt håll
    Jag blir nog lite tröttare än man redan är av dem.

I övrigt tycker jag de är guld värda annars skulle denna graviditet ta livet av mig.

En som spytt som en galning men som nu mår bättre - vecka 13
  • Creep

3 om dagen? Hur starka är dina? Jag får ta 6-10 om dagen.
    Mend et är nog sant som du säger att man ska ta dom INNAN man börjar må illa.
    Och krypningarna har faktiskt lugnat sig nu. Det känns fortfarande men är inte alls lika farligt.

• anni83

åt LC i början mot illamåendet å det hjälpte väldigt bra,därimot fick jag huvudvärk å blev lite "stissig" eftersom dom innehåller
    efedrin just får att motverka trötthet.

kram anni

• äppelpäppel

Jag blev alldeles konstig när jag åt LC! Nervös och drömde mardrömmar mm. Och inte hjälpte dom mot illamåendet heller, så jag slutade äta dom efter några dagar.

• Norahs mamma

Jag fick lite hjärtklappning av de...
    Lergigan comp ska inte vara lugnande, eftersom de innehåller koffein och efedrin så ska det jämna ut sig...

De tog absolut inte bort illamåendet, men gjorde det lite lättare iallafall...
    Jag fick ta 1x3

• häggen

min sambo fick dom som lugnande

• Mammann

Kan ju vara lönt att ta lergigan com på dagtid, och Postafen eller något annat som är utan koffein på kvällen. tycker inte de hjälpte mot illamåendet. Men lergigan hjälpte nu sist mot konstanta krärkningar. Men hjärtklappningarna fick jag , och illamåendet var kvar ändå.

• anni83

häggen..är du säker på att han fick lergigan COMP som lugnade? finns ju även lergigan som inte innehåller efedrin..

• Creep

Jag ät "vanliga" legigan tidigare mot ångest, men blev inte ett dugg trött av dom heller.

Svar på tråden Biverkningar av Lergigan comp?