Svar på jobbansökan?
När har ni fått svar när ni sökt ett jobb? Vare sej det var negativt eller positivt beslut?
Jag skickade iväg tre ansökningar till liknande jobb för två veckor sedan men inte fått svar än.. Hur lång tid kan det ta?
*otålig*
När har ni fått svar när ni sökt ett jobb? Vare sej det var negativt eller positivt beslut?
Jag skickade iväg tre ansökningar till liknande jobb för två veckor sedan men inte fått svar än.. Hur lång tid kan det ta?
*otålig*
det kan ta lång lång tid, runt en månad eller mer.
Räkna inte med något svar om det har gått så lång tid... de flesta som "tackar nej" hör inte av sig alls..
det är så jävla surt
vissa hör aldrig av sig..
ja störande! men det kanske blir så om de har många ansökningar
ja hotell o liknande.. kommer det in VARJE dag ansökningar..
många slänger bara ansökningarna utan att ens lässa igenom..
därför ser man så sällan hotelljobb i tidningarna.. för posten hade kommit i säckar då =(
o jag vet det för mina fd chefer gjorde så.. två hotell tre olika chefer.. samma beteende
aha, det är butiksjobb jag har sökt, såg annons på ams
jobb som är ute på ams får alltid in mycket ansökningar..
Har jobbat som arb.givare och tyvärr kan det bli jobbigt att meddela de som inte är intressanta för tjänsten pga att det ofta är MÅNGA ansökningar. Pga det drar det också ofta ut på tiden. Nu är det semestertider också, så tyvärr kan du nog få räkna med att det kan ta lite tid! Lycka till iallafall!
ja tack =) jag väntar ...
Två veckor tycker jag inte är så länge. Jag hade ringt för att kolla hur det ligger till. Brukar ringa och fråga hur många det var som sökte och hur de ska gå vidare i rekryteringsprocessen. Sen kanske de svarar att de inte läst alla ansökningar än eller så säger de att de redan kallat de personerna som de ville ha till intervju och då kan man ju isf passa på att fråga vad de hade för kompetens osv om man själv inte blev kallad.
Humlebo
kan man ringa redan nu menar du? ja det vore modigt gjort iaf =) vet inte om jag vågar bara
saraseal: självklart kan du ringa redan nu! Det kan bli en extra chans att tala om att du verkligen är intresserad av jobbet.
Lycka till!