• Morbid Mistress

Söker en bra espressomaskin

Vi ska köpa en espressomaskin. Är lite inne på en gaggia men de ligger en hel del över andra märken i pris, någon som vet om de är värda det lilla extra eller om någon har tips om någon annan. Ett krav är att det ska följa med en mjölkskummare.

• Svar på tråden Söker en bra espressomaskin
  • Dizzi

Gaggia är lätt värt de extra slantarna! Vi har provat Philips och la Pavoni, men det blir helt enkelt godare kaffe i Gaggian.

Sedan får man inte glömma det allra viktigaste, nämligen malningen av bönorna. Omalda bönor som man maler själv i en riktig kvarn, inte nån sån där liten "mixer" med knivar som slår sönder bönorna utan en med malverk.

• Pokergirl

Jag har en krups, tycker den är riktigt bra!

• Morbid Mistress

Dizzi

Så man ska hellre lägga pengarna på en bra kvarn? Har du någon kvarn du kan rekomendera?

• lena ekman

Vi har cooline från Claes Ohlson, kostar 600 kr alltså en billig variant men vi är nöjda. ger bra kaffe och bra skum. Den används minst en gång dagligen oftast mer. Vi har haft den i ett halv år nu och är jättenöjda och ruinerade blev vi inte heller.

• Alcarinque

Vi har en Surpresso S20 från Siemens. Åhhh vad den är bra! Den används säkert 10 gånger om dan då jag gör vanligt kaffe i den också =)

• Alina85

Vi har en Saeco Incanto Sirius är ganska nöjd men nu i efterhand så hade jag nog valt en billigare, dyrast är nog inte alltid bäst.....

Svar på tråden Söker en bra espressomaskin