• Anonym (mår illa)

Vaknar och mår illa. EJ gravid

Jag är inte gravid, HELT säker. Just haft mens och så äter jag p-piller
    Men nu till min fråga... När jag vaknar på nätterna, som jag ALLTID gör, ungefär vid 3-4 tiden, så mår jag så förskräckligt illa. Försöker somna om, men har ju det där illamåendet att tänka på.

Vad kan det vara ? kan det vara för att jag inte äter kvällsmat och blir så hungrig under natten utan att jag vet om det själv? Har aldrig ätit kvällsmat i hela mitt liv nästan..

Jättejobbigt är det i alla fall. Kom med funderingar, tips och råd, ja, vad som helst. Allt är uppskattat.

• Svar på tråden Vaknar och mår illa. EJ gravid
  • mammutten81

Ja, hungrig kan det vara, de beror ju på hur hög ämnesomsättning du har, när du åt senast osv.

• jessie79

Magkatarr??
    Jag hade magkatarr förut o mådde jätteilla. Kan väl även vara att du är så hungrig att du blir illamåeende.
    Prova att äta nåt nån kväll o se hur du mår på natten.

• msmalin

skulle precis ge dig de två svar jag läste här.. det hade jag gissat på

• Anonym (mår illa)

värst vad många trådar det blev.. inte meningen

• Anonym (mår illa)

tack. men magkatarr, gör inte dt ont?

• Lynley

Ett annat förslag kan vara att kontakta Vårdcentralen istället för FL

• Anonym (mår illa)

uuuh, springmask vad läskigt. har aldrig haft i hela mitt liv, vill ALDRIG ha..

jag är typ stamkund hos vårdcentralen. pinsamt.

• LaFontaine

Jag har haft magkatarr i flera år och illamående är mitt stående symptom, smärta har jag bara ibland. Jag kan också vakna på nätterna och må illa, ett tips är att ha ett marie-kex vid sängen samt lite vatten. Kexet suger upp överflödigt syra och vatten lindrar alltid.

• Anonym (mår illa)

åh, jag får prova det.. se om det hjälper!!

• Anonym

kanske hjälper mig med då, att ha någon ätbart tillhands. jag käkar också ppiller, har precis haft mens och är helt säker på att jag inte är gravid (har dessutom gjort test för säkerhetsskull!) dessutom har jag yrselattacker, men mår inte illa var dag - men det är jobbigt som det är haha.

man kan hoppas det bara är något som går nu ju, något virus eller så.

• Anonym (mår illa)

jag mår inte illa längre.. har ätit på kvällarna

• sugarpie

yrselattacker och illamående kan ju faktiskt vara en biverkning utav p-piller

• Anonym

hehe jo sant det. jag tror nog ändå att jag yrt till det med mina piller också. råka ta dubbelt en dg och sen hoppade jag över en av sockerpillerna och fortsatte som vanligt med sockerpillerna igen. (så jag kunde hålla koll på dagarna senare i nästa karta. :P och kanske håll dålig koll på maten, ine ätit så regelbundet som vanligt o lika mycket

• Anonym (mår illa)

ja brukar ta två en dag ifall jag glömt dagen innan o de funkar för mig

• Anonym (mår illa)

ps. sockerpillerna har ingen funktion, bara så man håller reda på när man ska börja på ny karta.

• jessie79

Skönt att det blivt bättre sen du började äta på kvällarna.

• Anonym (mår illa)

ja, trots det har jag gått ner i vikt

• prickelina

Det är inte nått så enkelt som värmen? Det får mig att må illa på nätterna.

Svar på tråden Vaknar och mår illa. EJ gravid