• Mjao

Hund och semester

Nu har vi problem och jag behöver lite råd.

Vi skulle till frankrike i två veckor i juli. Dessvärre har Thelmas hundvakter backat ur och bestämt sig för att åka på egen semester.

Vad gör man nu, vi har inga som kan passa henne så då är frågan pensionat, semestra i Norge dit hon kan följa med eller stanna hemma.

Pensionat gör ju att vi kan åka till frankrike men vill nog helst inte lämna henne på pensionat så länge, de sitter ju mest i en hundbur, och det verkar inte så roligt. Har ni några erfarenheter av hundpensionat??

Norge, vi kommer att ta husbilen, hon älskar att åka husbil men man blir ganska låst om man har henne med. Självklart kan man lämna henne en stund i bilen (husbilar blir inte varma på samma sätt som vanliga bilar).

Strunta i semestern, känns inte så skoj, ska ha barn vid årsskiftet så det är ju osäkert hur det blir med semester nästa sommar.

Vad tycker ni, har rejäl beslutsångest just nu och ska hon in på pensionat börjar det verkligen bli dags att boka och båtbiljetter som måste betalas. Ska vi till norge behöver vi sätta igång med campingar och planera om allt.

Ska vi strunta i semestern behöver vi göra något väldigt skoj på hemmaplan, vad nu det kan vara.

Vad skulle ni gjort??

• Svar på tråden Hund och semester
  • sara81

Jag har haft min hund på pensionat och det var inga små burar dom satt i. Hundarna hade stora rum som de var 3-5 stycken i och det var 6 promenader om dagen varav två var på en timma.
    Min hund trivdes hur bra som helst. Men nu när vi ska åka bort så ska vi ha honom med i husvagn så den sidan av saken har jag inte provat än. Man får se hur det går så har man något att jämföra med.
    Ville bara säga att pensionat behöver inte vara en dålig ide men kolla upp stället noga innan och prova gärna att lämna hunden på dagtid några gånger så att man ser om den trivs.

• ellan1

Hej,
    vad roligt att höra att ni älskar er hund så mycket att ni överväger att lägga om era semesterplaner!Så borde alla hundägare prioritera sitt djur.MEN, vi har haft hund hela min uppväxt och när hundvakterna inte kunnat, har vi lämnat dem på pensionat.Det enda som är trist, är att de skäller mer än vanligt, så de var lite hesa när vi hämtade dem=)Annars har de alltid mått bra och haft bra omvårdnad.

Vi har också haft med dem i husvagn och som du skriver, man blir ju lite mer låst...men det går.

Lycka till och ha en trevlig semster!

• Ärtan1

Klart att ni ska åka på semester Det blir ju er sista semester "på egen hand" innan ni får tillökning!

Jag tror inte heller på pensionat tyvärr, tycker att det verkar alldeles för opersonligt!
    Har ni ingen annan som kan vakta lilla Thelma då?
    Hade jag inte bort så långt borta hade hon fått komma till mig Utan tvekan...

Du får lägga ut en vink här på fl om en hundvakt, här kryllar det av bra människor

Hoppas det löser sig för er!

Kramar Therese

stolt änglamor och hundägare
Svar på tråden Hund och semester