• fia sthlm

Hur tidigt får man mage med tvillingar?

Sett flera bilder i olika folks galleri och många har en rejäl kula redan runt vecka 13??
    Men den borde kanske va dubbelt så stor som annars när det är 2 st i magen?

• Svar på tråden Hur tidigt får man mage med tvillingar?
  • Tintan

Lite olika det där..min mage kom redan i v 9 det var därför jag började misstänka nåt,samt det fruktansvärda illamåendet...på oss konstaterades det tvillingar i v 11,och nu i v 18 känner jag mig som jag vore i v 25

• Börnen

Sedan finns det de som kommer till ul v19 och inte vet om att de väntar tvillingar! Så det är nog väldigt olika tror jag. Är det första barnet/barnen, så kanske man inte blir jättestor jättefort eller?

Börnen v. 19
  • Tintan

tror oxå det beror på om det är första eller andra barnet...är det andra graviditeten kommer nog magen tidigare

• Havanna

Vi fick veta att det var tvillingar på rutin-ul i v 19. Till och med bm som gjorde UL blev förvånad att det var två - eftersom jag inte var särskilt stor...

Kika in i mitt galleri, där finns det bilder på min tvillingmage i v 15-39...

• piffochpuff

MIn mage började inte synas förrän vid v 15-16 kanske o började växa rejält kring v 19-20 tror jag. Hade jag inte vetat om det redan från v 11 så hade jag nog inte misstänkt ngt förrän rutin-ul. Och det var min 3:e graviditet.

• Mammann

Jag har varit påtagligt större denna graviditet, jämfört med mina 2 föregående.Men då är det förstås tredjegraviditeten. Visste om tvillingarna redan i v7-8. Och magen bara ramladeut 1-2dm i ca 12. Fick grav.mage då, och så tidigt harjag aldrig fått tidigare. Är nu i v23 och känner mig mer som v 28-29 om manjämför med de andragångerna.

• kattfoten

Första barnen för mig - det hindrade dock inte magen från att bli jättestor snabbt!! Använde mammakläder från v13 ungefär. Har varit ungefär 4 veckor före i storlek hela tiden, om man jämför med en enbarnsgravid.

• Miss Mysan

Jag började få mage runt vecka 8-9 o har varit stor hela tiden. Nu e jag i vecka 23, nu börjar folk komma fram, klappa mig lite på magen, o fråga. "-Jaså, e det dags snart?!?" Så jag börjar ana vad jag har att vänta mig..

• Pico

Jag är i v 10 och har inte fått någon mage än (annat än svullen och pluffsig). Detta är min första graviditet och jag längtar efter att magen ska börja synas!

• UWO BaraJag

Första gången hade jag knappt någon mage i v.13, i v.19 syntes den. Men mot slutet gick det med rasande fart.

Andra gången hade jag mage från v.9-10 kanske. Dock inte livmodern som putat ut så värst, utan haft kopiös matnojja. Äter jämt.
    Nu i v.21 har jag en ordentlig kula men enbart ½ består av livmoder med bebbar.

• Bebbe2006

Gick upp väldigt tidigt, och i vecka 11 gick det knappt att dölja längre. Var dock ganska smal innan, vilket gör att det kanske syns mer.

• Lining

Hej!
    Säkert olika som med allt annat men jag väntar barn tre och fyra och är i v. 16 och jag är JÄTTERUND!Magen kom direkt och vi fick reda på det i v. 10. Mådde även extremt illa första 10-12 veckorna vilket jag inte gjort de andra gångerna så jag tycker det har varit jättestor skillnad på flera sätt.

• felicia76

Är bara i vecka 10 och har mage som syns tydligt när jag har tajt t-tröja.

• Längtar78

Fick börja använda mammabyxor i v 8.... lagom kul. Nu i v 17 är jag lika stor som min svägerska som är med ett barn i v 26. Kollegorna på jobbet undrar om jag kommer jobba så länge till och när efter sommaren barnen kommer - och jag som har BF 26/12!!

• Viran

Jga va tvungen att säga det på jobbet v. 10 fö då började de synas regält...

• rasajj

Det syntes tydligt i v. 9. men jag tankte att det var for att det var min tredje graviditet.. Vi fick veta i v 12.

Lycka till!

Svar på tråden Hur tidigt får man mage med tvillingar?