Hur tidigt får man mage med tvillingar?
Sett flera bilder i olika folks galleri och många har en rejäl kula redan runt vecka 13??
Men den borde kanske va dubbelt så stor som annars när det är 2 st i magen?
Sett flera bilder i olika folks galleri och många har en rejäl kula redan runt vecka 13??
Men den borde kanske va dubbelt så stor som annars när det är 2 st i magen?
Lite olika det där..min mage kom redan i v 9 det var därför jag började misstänka nåt,samt det fruktansvärda illamåendet...på oss konstaterades det tvillingar i v 11,och nu i v 18 känner jag mig som jag vore i v 25
Sedan finns det de som kommer till ul v19 och inte vet om att de väntar tvillingar! Så det är nog väldigt olika tror jag. Är det första barnet/barnen, så kanske man inte blir jättestor jättefort eller?
tror oxå det beror på om det är första eller andra barnet...är det andra graviditeten kommer nog magen tidigare
Vi fick veta att det var tvillingar på rutin-ul i v 19. Till och med bm som gjorde UL blev förvånad att det var två - eftersom jag inte var särskilt stor...
Kika in i mitt galleri, där finns det bilder på min tvillingmage i v 15-39...
MIn mage började inte synas förrän vid v 15-16 kanske o började växa rejält kring v 19-20 tror jag. Hade jag inte vetat om det redan från v 11 så hade jag nog inte misstänkt ngt förrän rutin-ul. Och det var min 3:e graviditet.
Jag har varit påtagligt större denna graviditet, jämfört med mina 2 föregående.Men då är det förstås tredjegraviditeten. Visste om tvillingarna redan i v7-8. Och magen bara ramladeut 1-2dm i ca 12. Fick grav.mage då, och så tidigt harjag aldrig fått tidigare. Är nu i v23 och känner mig mer som v 28-29 om manjämför med de andragångerna.
Första barnen för mig - det hindrade dock inte magen från att bli jättestor snabbt!! Använde mammakläder från v13 ungefär. Har varit ungefär 4 veckor före i storlek hela tiden, om man jämför med en enbarnsgravid.
Jag började få mage runt vecka 8-9 o har varit stor hela tiden. Nu e jag i vecka 23, nu börjar folk komma fram, klappa mig lite på magen, o fråga. "-Jaså, e det dags snart?!?" Så jag börjar ana vad jag har att vänta mig..
Jag är i v 10 och har inte fått någon mage än (annat än svullen och pluffsig). Detta är min första graviditet och jag längtar efter att magen ska börja synas!
Första gången hade jag knappt någon mage i v.13, i v.19 syntes den. Men mot slutet gick det med rasande fart.
Andra gången hade jag mage från v.9-10 kanske. Dock inte livmodern som putat ut så värst, utan haft kopiös matnojja. Äter jämt.
Nu i v.21 har jag en ordentlig kula men enbart ½ består av livmoder med bebbar.
Gick upp väldigt tidigt, och i vecka 11 gick det knappt att dölja längre. Var dock ganska smal innan, vilket gör att det kanske syns mer.
Hej!
Säkert olika som med allt annat men jag väntar barn tre och fyra och är i v. 16 och jag är JÄTTERUND!Magen kom direkt och vi fick reda på det i v. 10. Mådde även extremt illa första 10-12 veckorna vilket jag inte gjort de andra gångerna så jag tycker det har varit jättestor skillnad på flera sätt.
Är bara i vecka 10 och har mage som syns tydligt när jag har tajt t-tröja.
Fick börja använda mammabyxor i v 8.... lagom kul. Nu i v 17 är jag lika stor som min svägerska som är med ett barn i v 26. Kollegorna på jobbet undrar om jag kommer jobba så länge till och när efter sommaren barnen kommer - och jag som har BF 26/12!!
Jga va tvungen att säga det på jobbet v. 10 fö då började de synas regält...
Det syntes tydligt i v. 9. men jag tankte att det var for att det var min tredje graviditet.. Vi fick veta i v 12.
Lycka till!