• Anonym

Vart går detta sms nr?

JAg misstänker att min sambo sitter och skickar betal sms så att han får tillbaka porrfilmer.
    Nån som vet vart nr 72 280 går? eller hur man kan ta reda på det`?

• Svar på tråden Vart går detta sms nr?
  • Lola Jämtland

"eller hur man kan ta reda på det"

Prova med att fråga sambon.

• klocka

Man kan googla allt! Tyvärr inte så kul för dig kanske
    detta fick jag fram:

Porrfilmer - GRATIS porrfilm hos porrarkivet.comNär du skickar ett SMS till oss dras alltså endast det angivna beloppet. ... 1. sänd SB MOVIE till numret 72280. 2. Du kommer att få en kod sänt till dig ...
    www.porrarkivet.com/ - 56k - Cached - Similar pages

Smal blondin har analsex2. Skicka till 72280 ... När du skickar ett SMS till oss dras alltså endast det angivna beloppet. ( 30,- SEK pr SMS ) ...
    www.porrarkivet.com/google/120/index2_se.php - 26k - Cached - Similar pages
    [ More results from www.porrarkivet.com ]

• BeataBus
    Detta med sms nummer är lite invecklat...

Just nummer 72280 kan gå till vem som helst med sms tjänster

Det beror på vad för kod man skriver innan man skickar det till nummer 72280

det kan tex vara: Funny 72280 (där är koden för smset "Funny" som kan vara ordet för ett skämt tex) Det kan även vara "Mat" 72280 om man söker recept...

Så det beror ju lite på vad som skriv för KOD ord innan man skickar som sagt..

Jag hoppas att du förstod det jag skrev
    Den vanliga nackdelen med framgång är att den retar ens vänner så ohyggligt.
  • Matriark

ja jag hittade det här..

I sista minuten informationen, som var med som bilaga till startbeviset, står hur SMS-tjänsten funkar.

* Skriv in koden för Vätternrundan: VR

* Tryck mellanslag och startnumret på cyklist du vill följa.

* Tryck OK/YES

* Skicka meddelandet till nummer 72280

Kostnad för varje cyklist är 30:-
    ----------------------------------------------------------

Nu börjar snart allvaret! Någon mer som är lite smånervös och har fjärilar i magen??

• BeataBus
    klocka skrev 2006-06-23 10:25:22 följande:
    Man kan googla allt! Tyvärr inte så kul för dig kanske detta fick jag fram:Porrfilmer - GRATIS porrfilm hos porrarkivet.comNär du skickar ett SMS till oss dras alltså endast det angivna beloppet. ... 1. sänd SB MOVIE till numret 72280. 2. Du kommer att få en kod sänt till dig ...www.porrarkivet.com/ - 56k - Cached - Similar pages Smal blondin har analsex2. Skicka till 72280 ... När du skickar ett SMS till oss dras alltså endast det angivna beloppet. ( 30,- SEK pr SMS ) ...www.porrarkivet.com/google/120/index2_se.php - 26k - Cached - Similar pages[ More results from www.porrarkivet.com ]
    Oki där går 72280 till "porrakrivet" Jag hittade denna på nätet..oxå 72280
    http://www.slix.se/omslix.php

Jag hittade även detta..oxå det med nummer 72280
    http://www.muf.se/blatt/0202a.pdf          (sök till sidan 8 då det är PDF format) Om du inte orkar leta dig ner så står det såhär på sidan-->

Vilket datum ska Moderata Ungdomsförbundet

byta ut styrsystemet?

SVARSALTERNATIV: TEXT ATT SKICKA:

a) 14/9 MUF14

b) 15/9 MUF15

c) 17/9 MUF17

Skicka ett SMS till nummer 72280 med ditt svarsalternativ. Ditt SMS ska enbart innehålla den text som tillhör svarsalternativet.

Kostnad för att vara med i tävlingen är 10 kronor.

Så som du ser kan det gå till OLIKA....Beror på Vad för kod man skriver INNAN man skcikar det till numret

• BeataBus
    O så här

Det här med att donera via SMS var ju luredrejeri... Man ska få 30 dagar Vip om man SMSa TPB'användarnamn' till 72280.. jag fick bara 20 dagar.. blåst på 10 ...
    o här e länken till det numrets ägare

http://thepiratebay.org/donate.php

Ännu en sak som INTE visar att det enbart går till porrsidor
  • BeataBus
    Ännu en sak som INTE visar att det enbart går till porrsidor..OJOJ...vände på lite ord..det SKA stå

"Ännu en sak som visar att det INTE enbart går till porrsidor"
  • klocka

Då har jag lärt mig något nytt idag också!

Det var ju bra att det går till alla möjliga saker, du får nog fråga honom då om du vill veta, ifall du inte kan se själva Sms:et och vilken kod han skickade!

Svar på tråden Vart går detta sms nr?