vagel i ögat???
hej!
har fått en vagel i ögat och det gör så ont, läser om det på nätet och tydligen ska det läka ut at sig själv men är det nån spm har nån huskur hur man kan linfra den under tiden??
hej!
har fått en vagel i ögat och det gör så ont, läser om det på nätet och tydligen ska det läka ut at sig själv men är det nån spm har nån huskur hur man kan linfra den under tiden??
Om du inte haft den så länge så kan du försöka rycka ut en ögonfrans just där vageln sitter. Det gör verkligen SVINONT, men om man hittar rätt strå kan det göra att vageln försvinner ganska fort! Tyvärr funkar det nog bara precis när man får vageln, har den hunnit "blomma ut" ordentligt så är det bara att vänta.
Blir den väldigt stor kan man även få ögonsalva hos läkaren, det gör nog varken till eller från egentligen, men det känns i alla fall bättre att göra nånting... Märks det att jag haft min beskärda del av otyget?
ja du verkar ju vet hur det är
usch det är ju så jobbigt, tyvärr så har det nog gått för långt för ditt tips, jag är rejält svullen på ögonlocket.
får hoppas det snart vänder.
min mamma hade en vagel förra veckan. hon fick faktiskt en pencillinkur.. o ögonsalva.. men hon såg fördjäklig ut! Alldeles blå på ögat oxå..
Det finns en receptfri ögonsalva på Apoteket !
Den hjälpte iaf mig när jag hade en vagel.Gul o ser läbbig ut men den hjälpte !
Har haft det, men minns inte riktigt vad jag fick för det.. var hos läkaren som gav mig.. kan det ha varit pencillin-ögondroppar? Har ett svagt minne av något sånt..
ja det är ju synd det är helg och apoteket stängt. blir tokig av att ha ont......
bara att stå ut till måndag. tyvärr bor vi i en liten håla. närmaste vård på helgen är 8 mil bort så det är inget alternativ heller.
suck