• JennyThe

Slinga brunt hår "solblekt" ? HJÄLP &TIPS önskas!

Hej!
    Är brunett men skulle vilja lätta upp mitt mörka hår med ljusare slingor. Vill att det ska se relativt naturligt ut (inte randigt), jättesolblekt liksom...
    Har aldrig slingat eller färgat håret förut så skulle gärna vilja ha lite inspiration så jag vet vad jag ska önska hos frisören. Gärna blider på kända eller okända. Kommer inte på vem jag ska söka efter...
    Sen undrar jag hur utväxten kommer att se ut, hur ofta måste jag slinga om? Går det o göra själv?
    Är mycket tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Slinga brunt hår "solblekt" ? HJÄLP &TIPS önskas!
  • bettyboopan

Någon bild på Jennifer Aniston kanske?

Har slingat mitt många gånger och för det mesta har det blivit riktigt bra. Var bara noga med att beskriva för frisören hur du vill ha det.

Jag har både gjort själv och hos frisör. Om du gör det själv så rekommenderar jag slingning med hätta, alltså inte sådan med pensel som man stryker på vissa slingor i håret bara. Hättorna som följer med i paketen är inte helt stabila, så det kan vara värt att köpa en hårdare på tex Åhlens.

Utväxten blir mindre tydlig vid slingning än vid färgning så det är ju bra, men risken är stor för att du blir beroende när du väl börjat slinga en gång

• Poena

Vill du ha det naturligt så ska det vara en ljusare brun, lite guldig nyans på slingorna. Ofta ser det bättr eut med lite fler och tunnare, än få och jättebreda.

• bettyboopan

Måste hålla med Poena helt och hållet... massor med små så ser det mycket mer naturligt ut! och kanske inte för ljusa heller nej..

• fenixen

Använd en slinghätta där du drar ut några få hårstrån i många av hålen. Låt inte blekmedlet sitta i för länge, bara en liten stund så håret bleks en eller ett par nyanser.

• Jenko

Håller inte riktigt med där..
    Akta för att ha i för kort stund då du har brunt hår..bättre att sitta tiden ut än att skölja för tidigt, annars är det väldigt stor chans att håret blir orange!!
    Om du inte vill ha jätteljusa slingor kan du ju färga lr tona dem..

• JennyThe

Tack för hjälpen! Tänkte slinga första gången på salong så jag vet hur det SKA se ut!
    Vet bara inte vad jag ska säga till frisören så jag inte ser ut som en zebra...
    Ingen mer som vet någon bra blid på slingor?

Svar på tråden Slinga brunt hår "solblekt" ? HJÄLP &TIPS önskas!