• Banana82

någon som bor på irland...?

försöker planera in en resa till irland, och funderar lite kring hur jag ska ta mig enklast från stockholm till killarney, billgaste biljetten går till dublin, är det krångligt och dyrt att ta sig från dublin till killarney?

• Svar på tråden någon som bor på irland...?
  • Blah

Dublin- Killarney kostade 300 kronor sist jag åkte, tågen åker ganska regelbundet. Det var i och för sig fem år sedan jag var där sist, så ta med dig extra pengar.

• Banana82

önskar det gick att flyga direkt till kerry, men det blev massa dyrare att göra så

• sessan46

hej! jag var till irland för andra gången nu för ca tre veckor sedan: Helt underbart land! Undrar av ren nyfiken het vad du ska hitta på för roligt där? :) Hoppas du får en fantastisk resa!

• Banana82

jag ska (om jag har råd iaf) dit och hälsa på min bästa vän som bor på ön sen 6 år tillbaks

• Alyssa

Jag har bott på Irland i några år. Vet inte priser exakt men de ligger nog runt 300kr inte säker. Här finns det en länk du kan kolla tågbiljetter på.
    https://www.irishrail.ie/home/

Det är en bit från flygplatsen till houston station men det går flygbussar varje kvart till stationen, den stannar vid busstationen först sen vidare till tåget.

Hoppas att du får det trevligt!! Ska själv åka i augusti och tokshoppa kläder till ungarna! Så snuskigt billigt på penneys och dunnes. Nu när de växer ur dom så fort...

• Banana82

alyssa: tackar... ska kolla på måndag ungefär vad jag får i lön i slutt av juli och sen bokar jag om jag har råd (fick iof oväntat tillskott på 5000 på kontot, så får se om jag navänder dem)

• Alyssa

Ja gör det! ÅK!! Har du varit där förr? Då kommer du att bli tokkär i Irland! Människorna där är så underbara!!

Lägg undan dian 5000kr till resan som fickpengar, de behövs nog. Åk åk åk ! =) Du kommer inte att ångra dig!

• Banana82

jag har aldrig varit där faktiskt, så har jag råd så bokar jag helt klart en resa, annars lägger jag undan lite per månad nu och åker senare i år eller tidigt nästa år

Svar på tråden någon som bor på irland...?