Inlägg från: Nellee |Visa alla inlägg
  • Nellee

Mäklarassistent?

De Hex-Jag har läst kurserna på jensen, de är inte alls svåra. Det är bara ett ämne i ekonomi-företagsekonomi. I kursen affärsjuridik får du ha boken med dig på provet. Av de kurserna som jensen har i sin utbildning till mäklarassistent så är programhantering det tråkigaste ämnet.. och provet är trist eftersom det inte görs på dator utan du skriver provet. Men i höst ska jensen försöka komma igång med att proven görs hemifrån och då blir det lite annorlunda.

• Nellee

Jag ansökte via mitt komvux i min hemkommun. Har bara gått distansutbildningar. Men för att kommunen ska betala så måste du uppfylla vissa krav och det är väl olika från kommun till kommun. Här är det att du saknar gymnasiekompitens, behöver kurser för att kunna läsa på universitetet, eller vill byta yrke och tar en hel utbildning.

• Nellee

princess- Om din vän vill jobba som det så borde det inte vara något problem att kommunen betalar utbildningen. Bor hon/han i sthlms kommun så söker man direkt till jensen. Det är massor av människor som pluggar olika utbildningar där genom kommunen. Vissa har annan utbildning men som inte har fått något jobb.

Svar på tråden Mäklarassistent?