• Tussilagoflickan

Mäklarassistent?

Någon här som är mäklarassistent?

Vilka arbetsuppgifter förekommer?
    Vilken utbildning?
    Lön?

Någon som vet?

• Svar på tråden Mäklarassistent?
  • princess177

Haha!! Kommunen betalar?? Låter svårt, de betalar väl minsta möjliga med sina ständiga besparingar!! Men det går alltså....?

• NoAngel

Om du skickar efter ansökningsmaterial från Jensen så får du med en blankett som skulle skickas till hemkomunen, de kanske finns att skriva ut också?

• princess177

No Angel: Hej, det är ju du...kul att se dig...Är allt bra?

Ska titta på deras sida, blev nyfiken... Men kraven på att få kommunen att betala måste vara riktigt svåra... Måste man inte vara arbetslös och totalt hjälplös osv...

• NoAngel

Ja visst ja det är ju DUUU..!!
    Allt bara bra här..

Har aldrig sökt någon distansutbildning, bara beställer hem massor med kataloger när jag sitter och surfar och hittar massor med kul grejor!
    Men jag tror inte att det är SÅÅ svårt eftersom utbildningen inte finns där man bor så är de nog "nästan" skyldiga att betala den på distans..

• NoAngel

Men...det är klart, man kanske inte blir beviljad om man har 15 utbildningar sen tidigare och ett fast jobb!

• princess177

Låter finemang! Ska beställas hem, haha!! Jag beställer också mycket info och kataloger, ja..du vet ju hur det är...höhö!

Inte lätt...

• Octobers

Vilken typ av mäklare är det du vill bli?

Plussade 1/6 så här blir det en 2007:a!!!!!!
  • Hexx

Men vad GÖR en mäklarassistent???

• Octobers

De Hex: Det beror ju på vilken typ av mäklare det är man jobbar för. Jag jobbar som försäkringsmäklarassistent, sen finns det fastighetsmäklarassistenter, mfl, så det beror ju på vilken typ av mäklare det handlar om.

Plussade 1/6 så här blir det en 2007:a!!!!!!
  • Nellee

Jag ansökte via mitt komvux i min hemkommun. Har bara gått distansutbildningar. Men för att kommunen ska betala så måste du uppfylla vissa krav och det är väl olika från kommun till kommun. Här är det att du saknar gymnasiekompitens, behöver kurser för att kunna läsa på universitetet, eller vill byta yrke och tar en hel utbildning.

• princess177

Octobers: vad innebär arbetet då? Alltså sammanfattat..

Miss helena: vad kostar att betala den själv då?

En min kompis är intresserad av detta yrke...

• Nellee

princess- Om din vän vill jobba som det så borde det inte vara något problem att kommunen betalar utbildningen. Bor hon/han i sthlms kommun så söker man direkt till jensen. Det är massor av människor som pluggar olika utbildningar där genom kommunen. Vissa har annan utbildning men som inte har fått något jobb.

Svar på tråden Mäklarassistent?