Inlägg från: maj77 |Visa alla inlägg
  • maj77

Kalmar-tråd

Hej! Hoppas att allt är bra med er alla! Jag själv mår rätt ok. Dagen D närmar sig med stormsteg...
    Ville bara berätta att på fredag åker jag till Ullared och hoppas att jag kommer hem lite fattigare! Det ska bli kul, jag ska köpa allt det sista som behövs till mig och bebben =)
    Ha det bra!

• maj77

Kl 12:00 nästa söndag utanför Kullzenska (3 okt), det är spikat! Passar på att uppdatera fikalistan.

JAG KOMMER!
    Maj77

• maj77

Som alltid när man har varit i Ullared så är plånboken lite tunnare. Hade inte sådär jättemycket som jag skulle inhandla till bebisen, men lite blir det ju alltid. Köpte bl a plastad frotte 35kr (70 kr på babykomfort), Nappflaskor 10 kr, underlakan spjälsäng 30 kr, madrass spjälsäng 120 kr, påslakan spjälsäng 70 kr, natusan amningskupor 25 kr. Det är kul att handla när det är billigt! Kan rekommendera er som har en bit kvar att åka, för min egen del var det ganska tungt men det gick ju bra ändå =)

• maj77

Hej på er alla! Nu är jag hemkommen från BB med världens sötaste (såklart) lilla tjej! Allt gick bara bra trots att hon nästan kom hemma i sängen och ambulansfärd in till förlossningen. Nu väntar jag och lilltjejen på sällskap på våra höstpromenader! Ha det så gott!
    Kram Maj77

31 aug Achanta: Fick pojke 52 cm 3990 gram Joakim
    -
    30 sep HeleneR: Fick Pojke 52cm 3485 gram
    -
    15 okt Maj77: Fick flicka 52cm 3370 gram
    25 okt Nina75
    31 okt Andi Pandi
    -
    22 nov Ubj
    -
    6 dec tuffsan
    11 dec Knyttet
    18 dec bebben04
    -
    6 jan Minname
    19 jan Aphrodite
    -
    4 feb Sparven
    21 feb lillefrejen
    26 feb annikandy
    -
    27 Apr Mariiee
    -
    21 maj Soffie

• maj77

Jag ändrar födelsedatum på tjejen och hoppar upp till Helene istället!

Augusti 2004
    31 Achanta: Joakim 52 cm 3990 gram

September 2004
    30 HeleneR: Pojke 52cm 3485 gram
    30 Maj77: Flicka 52 cm 3770 gram

Oktober 2004

25 Nina75
    31 Andi Pandi

November 2004
    22 Ubj

December 2004
    6 tuffsan
    11 Knyttet
    18 bebben04

Januari 2005
    6 Minname
    19 Aphrodite
    24 Vickan

Februari 2005
    4 Sparven
    21 lillefrejen
    26 annikandy

Mars 2005
    27 Mariiee

Maj 2005
    21 Soffie

Totalt: 17 st

• maj77

Halloj! Synd att jag inte kunde följa med och fika denna gången. Hoppas på nästa istället. Det var ett tag sen jag var här nu, vi har varit inskrivna på neo några dagar för att Ebba hade gulsot, och har behövt sola. Har varit lite jobbigt att komma hem från BB och sedan behöva läggas in igen. Men nu är vi ialla fall hemma och lilltjejen verkar må bra. Ha det bra allihop!

Helene R: Hur går det med lille Anton? Bara bra hoppas jag.

Kram!

• maj77

Nu har jag varit ute och promenerat i det vackra höstvädret, verkligen mysigt! Tänkte att jag skulle försöka motionera bort de fem kilo jag har kvar efter förlossningen. Elva försvann med en gång, vilket jag är mycket tacksam för. Annars känns det bara bra att vara mammaledig än så länge. Man har inga problem med att få tiden att gå direkt. Ska ev till mina föräldrar den nya fika-helgen, annars ska jag försöka att dyka upp och visa lilla Ebba. Ha det bra!
    Kram!

• maj77

Salsan: Ett stort grattis! Roligt att du är tillbaka igen! När är det dax?

Nina75: Jag vill oxå vara med på hemsidan! Vad ska jag göra?

Andi pandi: Hur känns det nu när det börjar närma sig? Läskigt eller skönt? Mår du bra fortfarande?

Hoppas att allt är bra med er allihop!

Kram!

• maj77

Nina75: Det beror på vad du menar med lämpligt. Jag har hört att det kan sätta igång värkarna om man badar bubbelpol sent i graviditeten, fast det kanske inte gör något...

Andi pandi: Jo, allt börjar så smått återgå till det normala. Det har varit tre hektiska veckor med sjukhus, BVC och hur mycket besök som helst. Det börjar lugna ner sig och det är skönt! Håller tummarna för dig nu!

Helene R: Jo, jag fikar gärna nån gång mitt i veckan. Hellst inte denna veckan bara, vill få lite rutin på livet först.

• maj77

Nu skriver jag igen! Har verkligen idetorka och undrar om någon kan hjälpa mig! Har ingen inspiration alls när det gäller att laga mat för tillfället. Innan åt jag alltid på jobbet men nu behöver jag äta lunch hemma och dessutom nåt på kvällen tillsammans med sambon (dagens i-landsproblem). Nån som har några tips på hyfsat enkla rätter till lunch och middag?

• maj77

Helene R & Andi Pandi: Vad sägs om att ta en fika i början av nästa vecka, måndag kanske?

• maj77

Så klart ni andra oxå om ni är lediga och har lust!

• maj77

Helene R och Andi Pandi (och ni andra): Sambon har tagit ledigt från jobbet på måndag, känns inte så bra att gå och fika då. Kan ni på tisdag istället? annars följer jag med nästa gång istället.

• maj77

Ska vi bestämma tid och plats på tisdag. Vad sägs om att fika på Baronen, det är lättast när man ska ha barnvagnen med. Ska vi fika innan du ska till BM, Andi Pandi? Vad sägs om kl 11 i så fall?

• maj77

Hej! Ska bli kul att fika i morgon! Jag har värvat med en tjej med en 7 månaders "bebis", hoppas att det är ok. Det verkar som att Lyckligast i världen oxå följer med så vi blir nog några stycken =) Då ses vi utanför fiket kl 11 i morgon!

• maj77

Grattis till Andi Pandi och Nina =) Äntligen tittar de små sömntutorna ut! Hoppas att allt är bra med er och att ni har börjat återgå till verkligheten. Nästa fika blir det kanske fyra (eller fler) bebisar med! Kul tycker jag.
    Ha det bra allihop och ha en fortsatt härlig helg! Akta er för alla spöken bara.....

Svar på tråden Kalmar-tråd